Hoe voorkom ik dat mijn witte was grauw wordt?

Ik scheid mijn wasgoed altijd netjes op kleur en was met een witwasmiddel (vloeibaar). Toch heb ik vaak witte of licht gekleurde kleding die grauw wordt. En als het eenmaal grauw is, blijft het ook zo. Daar helpt geen Vanish of iets dergelijks tegen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Kijk even of de filter van je wasmachine goed schoon is en ontkalk de machine eventueel. Als je de was in de trommel doet, zorg dan dat er niet te veel was inzit. Maw prop de machine niet vol want dan krijg je ook grauwe was van. En hou je verder aan de hoeveelheid waspoeder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit kun je voorkomen door witte was met Dato te wassen, de witte was blijft stralend wit. Ik gebruik het al jaren en heb er goede ervaringen mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De was scheiden wat je doet is een goed begin. Niet te heet wassen en vooral niet in de zon laten drogen. Je hebt ook wasmiddelen geschikt voor de witte was.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je was voor het wassen in de machine, in een emmertje warm water zetten met een paar steradent tabletten, daarna in de wasmachine op lage temperatuur wassen, stalend wit en vlekloos resultaat.