Hoe was ik een sterke zweetlucht uit sportschoenen?

Om sportschoenen schoon te krijgen gebruik ik altijd de wasmachine. Er gaat goed wasmiddel in en zelfs waszachter in de hoop de zweetlucht eruit te krijgen. Helaas is me dit tot op heden nog niet naar mijn zin gelukt. De schoenen worden schoon maar blijven een muffe lucht houden na het wassen. Wie heeft dé oplossing voor me?

(Ik weet dat er een recentelijke vraag over is, maar het antwoord wat me helpt staat er niet tussen.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Je kunt bij www.sweat-guide.nl speciale protexx sponzen bestellen. Deze doe je 's avonds in je sportschoenen en deze nemen voor 90% vocht op. Tevens geeft het een frisse geur af en het heeft een bacterieremmende werking.
Bij mij 100% resultaat.

Toegevoegd na 4 minuten:
Shoepaddys

http://www.sweat-guide.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit lijkt me wel iets. Ik heb wel nog een vraag erover. Wat doe je met de shoepaddy's als je ze gebruikt hebt? Een setje gaat 75 keer mee volgens de site, maar was je ze tussendoor ook uit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de shoepaddy's gebruikt hebt berg je ze weer op voor de volgende keer. Ze absorberen het vocht en je moet ze dus niet wassen, na 75 keer zijn ze helemaal vol en moet je ze gewoon weg gooien. Ik hoop hiermee je vraag hierover voldoende te hebben beantwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, ik heb ze besteld. Alle andere voorstellen heb ik al eens eerder geprobeerd (met chloor en soda e.d.) maar ik ga dit toch eens proberen. De deo lijkt me eerder het probleem verbloemen in plaats van oplossen. Bedankt!

Andere antwoorden (7)

Ik weet niet waar je woon meestal hebben een schoenenzaak ook een spray deze kan je goed inspuiten. Als je het hebt ingespoten is het beste de schoenen even 1 dag buiten te laten staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed wassen, in een planten spuit met waterverdunde bleek doen en daarmee de binnen kant van de schoenen inspuiten en de oude inlegzooltjes weg gooien, bij Scapino kun je leren inlegzooltjes kopen, waarschijnlijk is dat de enige manier om de stank eruit te krijgen.
In verschillende schoenenwinkels kun je schoendeo kopen en scheelt ook een hoop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij kruitvat e.d kan je schoenen deo kopen van Scholl. Werkt prima! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
chloor vernield je schoenen, de deo is wel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verdunde chloor mag best, dat dood de bacteriën die de stank veroorzaken.
In emmer met azijn voor de was Beurt ,ja je schoenen moeten er wel tegen kunnen . Bio tex Gewoon in een emmer laten weken ,met bio tex Altijd prima ! Laat het niet zo aan lopen ,gebruik sokken helpt enorm .en op tijd voetjes wassen ,en je sport schoenen niet te lang aan ,laat ze uit wasemen buiten op de venster bank .en nogmaals op tijd in een emmer bio tex .succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Talkpoeder in de schoen doen en een paar uur laten staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geurvreters in je schoenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sodakorrels in je schoen en de volgende dag verwijderen ze absorberen de lucht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de aktie sport kun je een spray kopen die zet je in je schoen en dan druk je zacht en dan komt er een super frisse geur uit! Ongeveer 5/6 euro. (: