Kan te veel wasmiddel kwaad?

Ben even in een drang-tot-schoonmaken bui, en besloot de was even in de wasmachine te doen. Mijn vader wast namelijk mijn witte kleding maar eens per maand omdat er te weinig witte was is. Dus ik besloot het zelf te doen.
Ik had alleen geen idee hoeveel wasmiddel in zo'n bolletje moest, dus ik heb maar wat gedaan. Ongeveer de helft of iets meer.
Toen ik net keek vond ik mijn witte hemdjes toch wel erg blauwig worden.. Dat trekt weg toch? Anders heb ik nu een klein probleempje.

Iemand verder trouwens nog ideeën hoe ik mijn drang tot Putzfrau spelen even kwijt kan? Gister heb ik de badkamer al gedaan :)

Toegevoegd na 2 minuten:
Bedenk net dat deze vraag misschien niet zo slim over komt, maar ik weet verder niet aan wie ik het zou kunnen vragen. Het is niet dat ik nooit wat in huis doe, eerder het tegenovergestelde. Had me alleen nog nooit aan de wasmachine gewaagd.

Toegevoegd na 3 dagen:
Bedankt voor de antwoorden en de reacties! Het avontuur met de wasmachine is goed afgelopen, niks was blauwig geworden. :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13K

Het beste antwoord

Het zal wel meevallen, een half wasbolletje is wel ruim, maar ook niet overdreven veel. Als het een beetje blauwig is als het eruit komt kun je desnoods de wasmachine nog eens aanzetten op kort programma ofzo en dan zonder wasmiddel erbij...

Toegevoegd na 1 minuut:
haha en je mag bij mij in huis wel komen poetsen als je je poetsdrang kwijt moet....;)
Anders kun je je een keer uitleven in de keuken, de keukenkastjes van binnen en buiten, over, koelkast, en dan ook de rubbertjes bij de deur....gewoon een sopje maken en beginnen, dan komt je steeds weer nieuwe dingen tegen die je nog mee kunt pakken (dat is het namelijk het meest frustrerende van poetsen ;)!!)

Toegevoegd na 2 minuten:
over moest zijn de oveN
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je zou het wasgoed nog een keer kunnen laten spoelen. Dus alleen de spoelknop gebruiken. Die zit meestal ergens rechts bij de knopjes. Het is een knop waar een symbooltje bij staat van een knopje waar water uit komt. Dan wordt het overtollige wasmiddel er uit gespoeld.
De volgende keer kun je een maatbeker voor wasmiddel gebruiken. Als jullie die niet hebben, je kunt ze vaak gratis aanvragen bij van die gratis sites.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik altijd een wasbol helemaal vol met wasmiddel en ik heb nog nooit ergens last van gehad, dus ik zou me geen zorgen maken als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op aanraden van een wasmachine monteur gebruik ik al jaren de halve hoeveelheid wasmiddel, van wat er op de verpakking wordt aanbevolen. Beter voor de machine en de was wordt evengoed schoon, zei hij en hij heeft gelijk gehad. De besparing is ook nog eens aanzienlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt maar een klein beetje wasmiddel nodig, om de was schoon te krijgen, ook kan de afvoer van je machine verstopt raken met de vetten die in wasmiddel zitten, dus de volgende keer je Hollands gedragen: lekker zuinig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het optisch wit in wit-wasmiddel kan een blauwe gloed geven aan je witte was. Het heeft de eigenschap het ultraviolette licht dat het in daglicht aanwezig is terug te kaatsen als blauw licht. Dus lijkt het blauw.

Te veel wasmiddel gebruiken kan voor een keer niet kwaad. Spoel de was dan even extra na in de wasmachine. Het is niet zo goed voor je machine, want er blijft vaak veel hangen. Laat je wasmachine sowieso een keer per maand zonder was draaien op een kookprogamma met soda. Dat verwijderd overtollig wasmiddel en vet.