Hoe kan ik het best een RVS koelkast schoonmaken en hem weer als nieuw doen lijken?

Heb een nieuwe koelkast en wil deze even grondig schoonmaken, hoe doe ik dit het best als die van RVS is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.6K

Het beste antwoord

Je kunt RVS doorgaans het beste schoonmaken met iets wat ontvet. Dat kan zijn een biotex sopje, een afwasmiddel sopje of lauw water met een beetje ammoniak, of probeer Datsy schoonmaakspray van de Wibra.
Na het schoonmaken even afnemen met water, als er veel kalk in het water zit waar jij woont kun je het daarna het beste even droogwrijven met een theedoek of dot keukenpapier.

Als je RVS echt mooi wil laten glanzen en vette vingerafdrukken weg wilt halen, kan je een vettig laagje aanbrengen. Wrijf na het schoonmaken een paar druppels meubelolie, sla-olie, olijfolie of baby-olie over het oppervlakte. Ook glansspoelmiddel en opwrijven met een microvezeldoekje werkt goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

er is natuurlijk RVS reiniger. Maar ik vind dat een gewone allesreiniger (zoals Ajax) met heet water ook goed werkt. Naderhand goed droog maken, zodat je geen waterkringen krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst met een schuursponsje biotex goed schoonmaken (gele kant van het sponsje gebruiken) en daarna met een schone doek met babyolie nawrijven. Een streeploos effect. Eventueel na een paar minuten met een schone droge doek goed nawrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staalfix is een goed product om RVS mee schoon te maken. Daarna kun je RVS beschermen met een `nano protector.
Kijk maar eens op www.bionictechnology.nl .
Mieuw product sinds kort te koop bij Praxis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
staalfix maakt soms krassen, mijn kookplaat is daardoor verknalt, gebeld naar Staalfix, kreeg ik een brief van hun , dat er iemand kwam kijken, maar dat zij niet verantwoordelijk waren, er kwam dus iemand, die het op dezelfde manier als ik deed, ook krasjes, lag aan mijn kookplaat.
Mij werd ooit aangeraden om een rvs suikerpotje, dat ik in een "dure" winkel kocht, gewoon even optewrijven met terpentine, het werd zelfs in de winkel even gedaan voordat het werd ingepakt. Nu doe ik alle RVS spullen in uis op deze manier, lekker goedkoop en makkelijk.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik hoop dat je mijn advies nog niet hebt opgevolgd, waar ik schrijf terpentine moet staan WASBENZINE, foutje, sorry!
en waar huis staat moet natuurlijk huis staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rvs schoon maken kan gewoon met glassex, ook voor rvs keukenwanden en wasemkappen een prima resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb bij installatie van mijn nieuwe keuken van de keukenmonteur gehoord dat ik mijn roestvrijstalen gootstenen met gewoon afwasmiddel moet schoonmaken en met niets anders. Ze blinken prachtig en diverse mensen hebben al gevraagd hoe ik ze schoonmaak omdat ze zo mooi glimmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eerst schoon maken daarna op een zacht doekje speciale olie is verkrijgbaar van de HG of gewone olie er dun opsmerenmaar het spul van h g gaat het mooier gelijkmatig opstrijken gebruik ik ook voor het gasstel