Hoe krijg je de gaspit het beste schoon??

Hoe krijg je de aanslag het beste/makkelijkste weg??

Zie foto

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Leg ze in heet water met een blokje voor de vaatwasser. Daarna even afspoelen/afborstelen en klaar is Glennlee...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik maak de gaspitten schoon met een`Brillo`schuursponsje en staalfix of Cif schuurmiddel. Werkt perfect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor mij nog altijd dé manier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mij ook.
Nachtje in de schoonmaakazijn daarna met een brillosponsje.
En voortaan gewoon regelmatig met je afwas meenemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik dreft ontvetter. Prima spul. Te koop bij de supermarkt (ah). Groene spuit fles. Even sprayen en een paar minuten in laten werken en je kan het zo schoon maken. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je neemt een grote plastic zak en een plastic bakje. Vul het bakje met pure ammonia. Doe de branders in de zak en doe het bakje erbij. Wel zo dat de ammonia niet morst.
Knoop de zak goed dicht zodat de dampen hun werk kunnen doen. Laar dit een nachtje staan even naspoelen en ze zijn brandend schoon!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangekoekt gasfornuispitten zijn zo schoon door ze een nacht laten weken in een Steradent tablet alleen het stalen gedeelte, emaille gewoon met groene zeep doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staalwolsponsjes werken het best. Doe dit alleen als je niet erg vind om lichte krassen op je fornuis te krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet St. Marc gebruiken. Verdwijnt als sneeuw onder de zon! Verkrijgbaar bij onder meer de Praxis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga een onconventioneel antwoord geven: maak ze niet schoon. Die rvs ringen die onder de pit zelf zitten kunnen je tegemoet glanzen, als je fornuis net nieuw is. Of als je je elke week uitslooft op het schoonmaken ervan.
Je kunt borstels, chemicaliën, spierballen en kokend water inzetten maar het is en blijft een crime om ze schoon te krijgen.
Zelf heb ik uiteindelijk bedacht om ze egaal zwart te laten worden door ze gewoon niet meer schoon te maken. Het heeft een half jaartje geduurd maar het is eindelijk zo ver. Ze zijn zo aangekoekt dat ze egaal zwart zijn en er daardoor niet meer vies uitzien.
De bovenste pit maak ik wel schoon en ook de onderplaat. Maar die ringen die mogen van mij zo blijven, scheelt een hoop gepoets en het ziet er prima uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik stop ze altijd in het bestekbakje van de vaatwasser en laat ze een keer mee draaien,komen er altijd mooi schoon uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goed tip Marjoleintje ! Van mij een +!
met de Balbo wonder pad en indien nodig HG vetweg