lijm laat los van vloerbedekking,en nu?.

ik heb mijn vloerbedekking gereinigd,en heb niet goed nadacht over de gevolgen.nu is hij bol gaan staan,doordat de lijm zacht is geworden en los laat.wat is de beste manier om de vloerbedekking weer recht te krijgen?.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Het makkelijkst zou nu waarschijnlijk zijn om het tapijt nogmaals schoon te maken, zodat ook de rest van het tapijt los komt.
Dan kijken wat er daar onder precies aan de hand is en afhankelijk van wat je daar aantreft je maatregelen nemen.

Hopelijk hoef je het alleen maar allemaal goed te laten drogen en vervolgens opnieuw te verlijmen of met plinten van muur tot muur spannen zodat het weer strak ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Klein gaatje in prikken met naald en naald vullen met lijm en erin spuiten. Anders moet je alles los maken, daar wordt er niet mooier op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou het kunnen zijn dat de vloerbedekking op een ondertapijt ligt en dus is gaan uitzetten dan moet deze opnieuw opgespannen worden. De tapijtlijmen van tegenwoordig lossen niet op door water of shamporellen of het moet al meer als 15 jaar oudzijn en met een waterkid verlijmd zijn.ik zou er een plaatselijke woninginrichter naar laten kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het tapijt op zogenaamd ondertapijt of platen is gelijmd(wat eigenlijk niet mag) moet je de onderplaat/tapijt vervangen. Een tapijt met een jute of actionback mag gelijmt worden of gespannen, een foamrug moet altijd los gelegd worden. Ik zou het tapijt lostrekken voor zover als nodig is en kijken wat er onder zit. schakel anders een stoffeerder in.