Mag je chloor/dikbleek in zijn onverdunde vorm op tegels aanbrengen?

Ik woon in een portiek, maar vind de vloertegels voor mijn deur érg vies. Ik heb de schoonmaker gevraagd hoe ze het schoonmaakten, en dat is enkel door te moppen: daar gaat het natuurlijk niet echt van schoon. Dus net heb ik geprobeerd met verdunde bleek te schrobben, maar dat hielp niet echt. Zou ik gewoon bleekmiddel onverdund erop mogen gebruiken? Het betreft overigens een huurwoning.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.9K

Het beste antwoord

bij gelakte tegels kan het, bij ongelakte zou ik het er niet op wagen.
ik zou het eens proberen flink te schrobben, met vloeibare zeep.
soms echter is het vuil dusdanig ingetrokken, dat het niet meer te verwijderen is.
dan kan je niet anders dan het accepteren.
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als het gewoon vloertegels zijn kan dat best daarna reukt het weer fris.
12 jaar geleden
Met Citronella! Dat is natuurvriendelijk en je kan er werkelijk van alles mee schoonkrijgen!

Ik had ook zoiets vroeger. De schoonmaakster in ons portiek maakte alles schoon, behalve de bovenste twee trappen (en ik woonde bovenin op de derde etage) en ik besloot die zelf schoon te maken.

Ik maakte er zelfs mijn betonnen balkon mee schoon!

Nu woon ik in een rijtjes huis, maar zo heel af en toe gebruik ik het nog steeds als ik mijn tuinmeubelen schoon wil krijgen, of mijn vloer buiten...

Eerst moet je met stoffer en blik er overheen gaan voor het ergste vuil (en grootste vuil). Daarna goed schrobben met zo'n schrobborstel (zie link voor voorbeelden) kan je kopen bij blokker, AH.. enz), omdat het héél vies kan zijn, maar als je dat eenmaal goed schoongemaakt hebt, kan je het daarna prima bijhouden met om de twee, drie dagen even de dweil eroverheen te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Bigmomma, waar koop je Citronellea?
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik koop het zelf bij de C1000. Volgens mij verkopen ze het bij meerdere supermarkten en ook bij veel drogisterijen, zoals de DA en het Kruidvat. Volgens mij verkoopt Jumbo het ook...
Kristal
12 jaar geleden
albert hein en aldi ook denk je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons bij de AH heb ik het nog nooit zien staan, eerlijk gezegd! Ik weet alleen dat de C1000 het heeft en dat Jumbo ze ook verkoopt. En bij de Aldi absoluut niet, ik heb het daar nog nooit gezien... Wat ik wel weet, is dat je het soms tegenkomt op de markt...
Kristal
12 jaar geleden
dank je Bigmomma :-)
Je moet bleekwater verdunnen met water 1op 3 .
Schrobben niet nodig gewoon op laten drogen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laten inweken is de truc, welk schoonmaakmiddel je ook gebruikt.
De vloer goed nat maken met een sopje, half uur laten weken, dan schrobben en afdoen met schoon water.

Schoonmakers mogen idd niets anders dan moppen, want stel je krijgt het in je rug of schouders van schrobben dan heb je een probleem. Ik werk zelf in de schoonmaak en heb ook vaak het probleem dat we dingen niet goed schoon krijgen,

Wat je wel kan doen is het schoonmaakbedrijf bellen en vragen of ze de vloer eens in de zoveel tijd grondig kunnen reinigen, geef aan dat het niet schoon meer wordt.
Daar kan de schoonmaakster niets aan doen, maar jullie (ik ga er vanuit dat je service kosten betaald) betalen er wel voor.