Zit in kruidvat eigen merk afwasmiddel mogelijk dreft afwasmiddel?

oke, vraag staat er een beetje raar... ik zal het even toelichten... Ik heb zo ongeveer alle merken afwasmiddel wel gehad, wat mij opvalt is dat die van de kruidvat exact dezelfde kleur, dikte en geur heeft dan dreft afwasmiddel.... Geen enkele andere eigen merk die ik ken heeft dat. Nu vraag ik me af of het mogelijk uit dezelfde fabriek komt. Bijkomend dingetje zou dan ook nog zijn dat kruidvat zegt niet op dieren te testen, tewijl dreft dit wel doet...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (5)

Dat heb ik mij ook al eens afgevraagd en volgens mij is dit ook zo. Het is precies hetzelfde afwasmiddel.
Je zou even achterop de fles moeten kijken of de fabrikant dezelfde is. De Euroshopper-sauzen komen bv uit de Remia fabriek. Hetzelfde flesje en dezelfde fabrikant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt heel vaak voor. Zo pakt de producent ook het goedkopere marktsegment. Win-win.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gebeurd vrij vaak. Ik ken iemand die in een salade fabriek heeft gewerkt. In die zelfde fabriek worden de duurde salades gemaakt, maar ook de salades van de aldi.. Daarin zit misschien net even wat meer zout of een extra augurkje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou heel goed kunnen. Naast de A-merken voeren winkelketens ook B-merken of huismerken. Er zijn diverse onderzoeken gehouden die aantonen dat die B-merken of huismerken kwalitatief hetzelfde zijn.

En dikwijls draaien er dan ook in dezelfde fabriek meerdere productiebanden naast elkaar met hetzelfde product en die krijgen alleen een andere verpakking of etiket.

Maar er zijn veel consumenten die zich graag voor de gek laten houden en nog steeds denken als het maar duur is en er een bepaald merk op staat dan zal het wel beter zijn.
12 jaar geleden
Dat is heel goed mogelijk. Er zijn veel meer merken dan fabrikanten van zeepproducten voor huishoudelijk gebruik. Huismerken komen doorgaans uit fabrieken die ook één of meerdere A-merken produceren. De overeenkomsten tussen zeep- en margarine-industrie is overigens frappant, want bij die laatste zie je precies hetzelfde. Waarschijnlijk omdat ze allebei gebruik maken van dezelfde grondstof: goedkope plantaardige olie. Overigens is Unilever ontstaan uit een fusie tussen de Margarine Unie en Lever, een zeepfabrikant.