Steeds een paar dooie uitgedroogde wespen in mijn vensterbanken. Hoe kan dit?

Ik heb nog geen levende wesp zien vliegen. Ze liggen zowel op de benedenverdieping als boven in de slaapkamers. Kan nergens in en om het huis een wespennest traceren. Als ik ze weghaal met de stofzuiger, liggen er de volgende dag weer één of twee nieuwe dooien. Waar komen die vandaan?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook geen nest op de vliering gevonden. Dan zou je toch zacht gezoem of geritsel moeten horen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Bijna zeker zijn het zweefvliegen die op wespen lijken, die zijn er nu erg veel en gaan dood als ze binnen achter het glas komen.
Er zijn zweefvliegen die op bijen lijken, op hommels en op wespen.
Hun achterlichaam is wat platter , terwijl dat bij een wesp rond is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nou ze moeten naar binnen gevlogen zijn toen je het niet door had ze denken dat het raam een opening is en ze blijven er tegenaan vliegen en uiteindelijk gaan ze dood van de honger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitgedroogd door de zon -.-