Ik heb mijn beddengoed niet goed laten drogen en heb nu schimmelplekken erop, hoe krijg ik dat eruit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.5K

Antwoorden (6)

De verschillende manieren om schimmelvlekken te verwijderen

Schimmelvlekken in bijvoorbeeld witte lakens of in andere sterke witte stof zoals katoen, zijn te verwijderen door een oplossing van bleekmiddel met water te maken. Na de schimmelvlekken met deze oplossing te hebben behandeld is het mogelijk om de schimmelvlek te verwijderen door de stof uit te spoelen in koud water. Als je vervolgens de lakens nog een gewone wasbeurt geeft zijn ze weer helemaal fris.

Schimmelvlekken in gekleurde stoffen

Schimmelvlekken in gekleurde stoffen die niet tegen bleekmiddel kunnen moeten verwijderd worden met een oplossing van water en zout. Vervolgens moet deze oplossing uitgespoeld worden met water of een sopje. Ten slotte de kleren nog even in de wasmachine en de schimmelvlekken moeten verwijderd zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je schimmelvlekken in je wasgoed hebt, ook wel het 'weer' genoemd, krijg je deze er bij mijn weten niet meer uit. Ook al was je je een ongeluk, je blijft het altijd wel zien.
12 jaar geleden
Ik ken iemand die alle vlekken behandelt met Dasty ontvetter van Wibra. Misschien is dat een optie als de andere tips niet mochten werken. Let wel op dat je de gele flacon neemt. Kost plm. 2 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen vlek maar schimmel
Vlekkenschaar! Knip de vlekken er maar uit. Serieus, dit gaat niet lukken. Gewoon weggooien en vervangen en voortaan zorgvuldiger zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een weerplekken reiniger van HG. Of het ook echt helpt weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan de plek ook met een schuurpapiertje licht opschuren. Soms zit het redelijk oppervlakkig in de stof en dan lukt dit wel.
Je zou als de lakens van katoen zijn en licht van kleur kunnen over wegen ze te verven met textielverf.