Is er echt verschil tussen al die soorten shampoo?

Bijv Andrelon heeft al >15 soorten: voor glans, krul, droog, vet, gekleurd etc etc. Zijn deze shampoo's echt ander (qua werkzame bestanddelen) of is het slechts ander geurtje, kleurtje en flesje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

meestal komen al die soorten shampoos uit dezelfde fabriek, ik denk dat alles een pot nat is...en dat het te maken heeft met vooral geld verdienen, aangezien haar net als nagels verhoornd is maakt het weinig Verschil qua bestanddelen.

Toegevoegd na 9 minuten:
lees mijn bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ik het niet mee eens. Zie mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat het uit dezelfde fabriek komt wil niet zeggen dat er dezelfde bestanddelen voor gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/70352-de-werking-van-shampoo.html

Andere antwoorden (4)

Uit ondervinding weet ik dat er wel degelijk verschil in zit.
Ik heb vet haar en als ik dan shampoo voor droog haar gebruik, wat ik weleens gedaan heb omdat er niets anders in huis was, dan werd het echt heel smerig En shampoo voor gekleurd haar kan je haar een iets anders tintje geven, mits op de juiste wijze gebruik. Dit weet ik ook uit eigen ervaring.
Maar ik denk ook dat we veel moeten betalen voor al die verschillende flesjes en geurtjes.

Toegevoegd na 1 minuut:
gebruik = plus t
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat er in shampoos voor vet haar minder van een bepaald vettig bestanddeel in zit en meer zeep. Miss zit in de shampoo voor stijl haar een verzwarend bestanddeel. maar voor de rest denk ik ook dat alles één pot nat is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar het hoeft niet groot te zijn. Gewoon dezelfde basis maar andere toevoegingen of juist iets minder/niet wat slecht is voor een haartype.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja sommige zijn voor vet haar de ander voor droog bijv