Hoe kun je het beste kussenvulling wassen als je niet weet waar het van gemaakt is?

Ik heb lang geleden ooit het binnensloopje van mijn kussen vervangen, en weet nu niet waar de vulling van gemaakt is. Ook heb ik mn kussen ooit bijgevuld met nieuwe vulling, en nu zitten er zeker weten twee heel verschillende soorten in.

Ik kan niet ontdekken welke soorten vulling. Hoe kan ik nu het beste deze vulling goed wassen, zodanig dat ziektekiemen dood zijn?

Dit artikel zegt dat het kan, maar niet hoe!
Iemand van jullie een idee hoe?

http://www.nu.nl/gezondheid/2547355/kussen-broedplaats-ziektekiemen.html

Toegevoegd na 1 minuut:
- als het wassen uiteindelijk niet lukt, koop ik wel nieuwe vulling, maar liefst niet als eerste optie! -

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

En het lukt niet door een paar steken los te maken en te kijken wat er in zit? Als het onherkenbaar verpulverd is, is het sowieso tijd voor een nieuw kussen...

Je kunt ook gewoon een nieuw kussen kopen. Zo duur zijn die niet en dan begin je weer lekker fris.

Wasmachine: draai 'm mee op minmaal 40 graden. Liefst 60, om hem echt schoon te krijgen. Je merkt vanzelf of je het kussen weer in model kunt krijgen of dat er een harde kluit is ontstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wassen met een tennisbal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is DROGEN met wat tennisballen om zodoende het volume weer op peil te krijgen.
Ik zou het kussen een nachtje in een emmer met soda water leggen. Dat zal best de bacterien wel aardig dood maken (ontstoken vinger in de soda) Daarna in de wasmachine op een delicaat programma en als wasverzachter een scheutje azijn, dat neutraliseert de zeeprestjes en zorgt daardoor voor een frisse geur.