hoe krijg je moddersprttertjes uit je t-shirt

gewoon wassen werkt niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn het wel modderspettertjes? Die zouden er zomaar uitgewassen moeten kunnen worden! Het lijkt wel of je het hebt over die 'zwarte puntjes', een verschijnsel dat als volgt heet; ' het weer in de was hebben..." 'Het weer in de was' ontstaat wanneer de was langdurig vochtig heeft gestaan. Dus er te lang over heeft gedaan om te drogen, of te lang vochtig in de wasmand gelegen. Dat krijg je er volgens mij niet meer uit...

Het beste antwoord

Ossengalzeep halen bij bv de Etos of Kruidvat. Even natmaken dat stuk zeep en de vlekjes er mee insmeren. Daarna wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dan is het dus al een gewassen vlek, dan is het al een stuk lastiger. Ik zou eerst de vlek weer nat maken en dan een blokje sunlight zeep pakken en daar de vlek mee insmeren, een uurtje ofzo laten liggen en dan nog een beetje soda op de schuimplek doen zodat je iets structuur hebt en dan nog even de stof wrijven. Daarna wel gelijk uitspoelen. Sunlight of groene zeep, het maakt niet uit. Of de ossengal, maar dat is al genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het eens met HG vlekken voorbehandeling extra sterk.

Deze unieke vlekkenverwijderaar is onder andere versterkt met actieve zuurstof.
Geschikt voor vrijwel alle textielsoorten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt action gel van het kruidvat proberen. Ik krijg daar de meeste vlekken wel ermee weg. Soms laat ik het even in een sopje liggen en daarna doe ik er nog een beetje bij in de wasmachine. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
the pink stuff!

ik heb het bij de blokker gekocht,
en weet niet zeker of je het ook op kleding kunt gebruiken maar bij mij werkt het prima!

succes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn het geen olie of smeer spetters? Probeer het eens in te smeren met boter laat het liggen tot de volgende dag, voor je het in de machine doet smeer dan de vlekken even in met puur wasmiddel of groene zeep. Mocht dit niet werken dan is het waarschijnlijk "het weer" een schimmel die er niet meer uitgaat.