Je hebt bij de wibra heel goed spul even er op spuiten in laten trekken en het is er uit ik weer alleen niet hoe het heet het is een gele spuit flackon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat spul heet Dasty ontvetter.
Dasty bij de wibra. Een geel flesje ontvetter. Maakt wonderen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een sopje met flink wat soda erin opgelost kan ook wonderen doen. Even laten weken (als de bakplaten niet los zouden kunnen leg je gewoon een doek met het sodasopje op de bakplaat).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de plaat maar niet van aluminium is want dan gaat de plaat eraan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is het geen goed idee nee...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toch een plusje hoor van mij ;-) +
Dit staat op de volgende site met diverse tips over het schoonmaken van bakplaten, pannen bbq enz

http://www.frytex.nl/tips/keukentips.php

Doe wat ammoniak op een doekje. Doe dit met de bakplaat in een vuilniszak, sluit hem af, en de volgende dag maak je hem zo schoon!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Biotex is ook goed om de plaat mee schoon te krijgen, even weken in de biotex!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja Dasty van de Wibra dat werkt het best,en kost nog geen twee euro.
Je moet dan de gele Dasty hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het geëmailleerde bakplaten zijn, die bestand zijn tegen krassen: met Brillo soappads. Ik gebruik die om zowel vet als ingebrande etensresten te verwijderen. Zelfs zwaar en langdurig aangekoekt vuil krijg ik er met de soappads af en de platen zien er weer uit als nieuw. Nogmaals: wel zeker weten dat de platen krasbestendig zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bij mij zelf wel helpt (maar ik weet natuurlijk niet hoeveel vet er aangekoekt is) dat is gewoon een heel heet sopje in een fles waarmee je het in een dunne laag op het vette oppervlak spuit. Even laten inwerken (vet moet oplossen.) Telkens met wat keukenpapier steeds het vrijgekomen deel weghalen en dat herhalen totdat het grotendeels weg is. Emaille dat kan je niet met een schuursponsje doen, want dan gaat de laag er af.
Ik heb ook een klein oventje met gewoon metalen platen en daar helpt een metalen schuurspons het beste om het eraf te krijgen.

Wat ik ooit voor iemand anders heb gedaan: van een vette afzuigkap alle platen los gehaald en die in een lekvrije vuilniszak (zo'n grote grijze) gedaan en daar kokend water op gegoten. Zak dicht doen en even laten liggen. Het materiaal was alleen kunststof. Het was een ontvettend sopje en daar dan dat heel hete (net van de kook af) bij. Wel even oppassen dat je dat ergens doet waar het geen kwaad kan als de zak toch kapot gaat. Bij mij ging het wel goed, maar het vet in het sopje kan de afvoer verstoppen. Het is dus beter om het na gebruik in een container te doen. Met keukenpapier het vet eraf halen is beter.

Toegevoegd na 6 minuten:
O ja, met huidhoudhandschoenen lukt het ook beter om de gloeiende platen vast te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe 't met ovenreinig van de Prowin, superspul! Even insmeren met 't kwastje, vershoudfolie eroverheen doen, maximaal 48 uur inlaten werken en ............... klaar! Je poetst 't erzo af!