Hoe krijg je een geoliede tafel minder plakkerig?

We hebben een geoliede tafel die wellicht onder invloed van huidvet en zweet plakkerig is geworden. We hebben al van alles geprobeerd, variërend van allesreiniger to glassex, maar het blijft plakkerig aanvoelen. Hoe lossen we dit op?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6K

Antwoorden (2)

St. Marc! Is nog milieu vriendelijk ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt deze tafel het beste schoonmaken met een speciaal reinigingsmiddel (cleaner) voor geolied hout. (Gebruik nooit ammonia, water of schoonmaakmiddelen!) Daarna behandel je de tafel met meubelolie.

Je kunt het beste naar een verfspeciaalzaak gaan en om advies vragen. Daar kunnen verkopen ze deze middelen. Er zijn verschillende merken op de markt.

Een geoliede tafel moet je overigens zeer geregeld met olie inwrijven (elke twee á drie maanden).