Zijn er manieren om flesjes etherische olie "schoon" te houden?

Ik heb inmiddels een hele grote verzameling van flesjes met etherische oliën, maar het smeert ontzettend. Ik heb steeds na gebruik zo'n druppel aan de hals van de flesjes en daardoor is het label soms ook niet meer te lezen. Ik heb al een puppetje gebruikt, maar dan moet ik eerst het rubber dopje van het flesje halen en soms past het puppetje niet in het flesje en daarna zit ik weer met het puppetje, dat vies is en drupt. Sommige oliën zijn erg duur, dus is het ook nog gewoon eens doodzonde dat alles lekt!
Wie heeft DE tip?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Amadea
12 jaar geleden
Bedoel je misschien pipetje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ahum jah, dat bedoel ik.........

Het beste antwoord

Wat ik doe na gebruik is afdeppen met een papiertje ;-))

Toegevoegd na 1 minuut:
Uh met "papiertje" bedoel ik een stukje keukenrol.... dat neemt goed op. Dat vettige van de olie op het label blijf je wel houden. Ik denk niet, dat daar iets aan te doen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou kunnen proberen om langs de rand van de hals een beetje vaseline ofzo te smeren. Voor waterige oplossingen helpt dat, misschien bij olie ook.
anneliez
12 jaar geleden
Plak voordat je het flesje gaat gebruiken een plakbandje of plakplastic over het etiket. Zo bescherm je het etiket tegen vervagen.

En zoals Wendy al aangaf, na het gebruik de hals goed schoonmaken. Het liefst met wat alcohol.