Wie heeft ervaring met ecologische vaatwaspoeder/tabletten en spoelmiddel?

hallo allemaal,

Ik ben met aan het oriënteren op ecologische vaatwaspoeder cq tabletten, wie heeft ervaring met deze spullen ? Hoe is het resultaat? Welke programma's gebruiken jullie voor deze middelen? En gebruiken jullie ook spoelmiddelen van deze merken? Wat is daarvan het resultaat?

Ik heb de volgende merken gevonden die ecologische middelen aanbieden voor de vaatwasser:

1.AH puur en Eerlijk (vaatwastabletten)
2.Ecover (vaatwastabletten & spoelmiddel)
3.Sonett (vaatwaspoeder & spoelmiddel)
3.Sodasan (vaatwaspoeder)
4.Lábre vert (tabletten)
5.Attitude (vaatwastabletten)
6.Biotop (vaatwaspoeder & spoelmiddel)
7.Froggy (vaatwastabletten)
8.Bio-D (vaatwaspoeder & spoelmiddel)

Je ziet er zijn nogal wat merken, ook een aantal grote onbekenden, maar graag lees ik anderen hun ervaringen.

bij voorbaat dank,

Jan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (2)

Ik gebruik ecover en ik gebruik een zelfgemaakte glansspoelmiddel, half om half water en azijn.
Maar de tabletten van zowel biologische als de chemische zijn all in one, dus hoef je niks erbij gebruiken.
Ik ben er tevreden over.
Die van klok heb ik soms ook, die is makkelijker te verkrijgen dan ecover.
Die van ah is toch best verlakkerij hoor, want als je beter leest op de verpakking lees je dat er staat:
Met minimale belasting voor het milieu, dus is het niet 100 %ecologisch en daarom heeft het geloof ik ook niet het keurmerk. Dit is ook het geval met persil ecologisch wasmiddel.
Als het je puur om de ecologische reden gaat, let dan op het keurmerk en ga zoveel mogelijk producten vervangen voor bv groene zeep, azijn en soda, als het mogelijk is natuurlijk!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik gebruik ook het wasmiddel en ook dit bevalt me prima!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is omdat ecover een onderzoek heeft laten uitvoeren naar dat keurmerk met het resultaat dat er heeeeeeeeeel veel onterecht het eko keurmerk krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij krijg je dat nordic swan als je bewust minder belastende ingredienten in een product stopt en het eco keurmerk MOET je beneden een aantal waardes zitten in het product.
Hallo Jan, Ik gebruik al een paar jaar AH puur en eerlijk vaatwastabletten, bevallen prima, goed schoon. Ook de Klok vaatwastabletten voldeden prima, maar de prijs gaf de doorslag. Vandaar overstag naar AH. Zoek zelf nog een eco spoelmiddel.