Hoe kan het dat mijn schone wasgoed fris uit de machine komt,maar kort na gebruik al begint te stinken,voornamelijk de handdoeken.Deel 2

In mijn aangemaakte topic
http://www.goeievraag.nl/vraag/schone-wasgoed-fris-machine-kort.200620#&from=email&source=comment_new

heb ik deze vraag gisterenavond al gesteld,maar er is iets fout gegaan.
Ik wilde een reactie plaatsen bij iemand en per ongeluk drukte ik op de knop met beste antwoord terwijl dit nog niet de bedoeling was.
Ik heb het beheer aangeschreven of de topic weer open kon,maar ik moet nog even op antwoord wachten.
Sorry voor de mensen die al gereageerd hadden,daarom wilde ik dit hier even laten weten.
Als de topic niet meer open gezet kan worden,moet ik het met deze nieuwe doen.

Dit was mijn vraag en er zijn al een aantal optie's op gekomen die ik nog moet uit proberen.

Ik heb eerst in de zoekfunctie gekeken en daar staan wel zat oplossingen,maar niet voor mijn probleem.
Het wasgoed stinkt namelijk niet als het uit de machine komt,maar als het droog is en je hebt je handen een paar keer afgedroogd aan een handdoek,dan stinkt de handdoek al.
Ik heb de wasautomaat al geregeld met een vaatwastablet op 90 graden laten draaien,maar dat lost niets op en m’n wasautomaat stinkt ook niet als ik heb gewassen.

Toegevoegd na 28 minuten:
Ik was erbij vergeten te melden dat ik dit pas heb sinds ik crystal korrels van Silan heb gebruikt,voorheen had ik er nooit last van.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is het alleen met handdoeken of ook met kleding?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen met handdoeken als je je handen een paar keer eraan hebt afgedroogd.

Het beste antwoord

Ik zou inplaats van de silan, azijn eens proberen als wasverzachter. Azijn neutraliseert de laatste zeeprestjes uit de stof, maar ook geurtjes als die zijn achter gebleven en het maakt je was erg zacht! Juist de zeep/wasverzachter restjes gaan stinken als de stof weer nat wordt.
Maar het geeft geen extra (chemisch) fris luchtje aan de was.

Toegevoegd na 33 minuten:
Ik lees net bij je andere topic dat azijn werkt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb die tip in mijn vorige topic ook gekregen dus ik ga dit aankomend weekend eens uitproberen. Bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (6)

Schimmel in de handdoeken zelf denk ik, als je wasgoed ''stikt'' krijg je dat. Dat betekent dat je het op een hoopje gooit en maar laat liggen zodat er geen zuurstof bij kan.

Of ga anders gewoon naar de Action en koop nieuwe handdoeken, als het dan nog is dan is je wasmachine naar de knoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Droog vuil wasgoed ligt toch meestal allemaal bij elkaar in de wasmand als je tenminste droog wasgoed bedoeld.
Ik weet niet op welke temperatuur je je handdoeken wast, mogelijk doet je het op een te lage temperatuur, en zijn alle bacteriën er niet uit. Het ruikt dan wel fris na het wassen, maar helaas maar korte tijd. Probeer het eens op 60 graden, misschien dat dat helpt.

Toegevoegd na 2 minuten:
ik lijk wel een Rotterdammer: mogelijk DOE je het moet het natuurlijk zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De witte was incl de handdoeken was ik altijd op 60 graden dus daar ligt het niet aan. Even over je toevoeging.
Ik ben er een,maar ik doe dit niet hoor. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gelukkig maar;-) Maar om even op je vraag terug te komen: is je wasmachine misschien te vol, dan zou het evt. daaraan kunnen liggen, dan wordt het nl ook niet goed schoon. Ik lees nu net je toevoeging: ga weer terug naar je oude wasmiddel, dan is volgens mij je hele probleem opgelost!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De toevoeging gaat over crystal wasverzachter van Silan en die gebruik ik sinds vorig jaar al niet meer,maar de handdoeken blijven stinken na een paar keer je handen eraan afgedroogd te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige wat ik dan nog kan verzinnen is je handdoeken uithangen tot ze droog zijn. Maar zijn het alleen je handdoeken, en hangen ze in de douche? Zo ja, dan na het douchen even een wisser over je tegels en vloer halen, en de douchedeur op een klein kiertje laten staan zodat het vocht eruit kan(doe ik ook altijd), en zo nee.......... dan weet ik het ook niet meer;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga het ook eens proberen om azijn als wasverzachter te gebruiken,die tip kreeg ik in mijn eerdere topic en helpt dat niet dan zal ik proberen om ze niet in de droger te doen,maar aan de buitenlucht te laten drogen,kijken of dat helpt.
Het gaat trouwens om handdoeken die in de keuken hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je ze buiten droogt heb je ook geen wasverzachter nodig, dan worden ze sowieso lekker zacht en ruiken heerlijk fris (ik hoop langer dan tot nu toe). Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan, fijn weekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je,jij ook een fijn weekend Susie.
Eigenlijk geef je zelf het antwoord al; je hebt het pas sinds je de crystal korrels van silan gebruikt.
Ik zou zeggen; weg ermee :-D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat had ik vorig jaar al gedaan,maar het blijft stinken.
misschien laat je de handdoeken te lang op een hoopje liggen. Dan gaan dingen die net uit de wasmachine komen vaak stinken. Meteen ophangen die was, of in de droger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is het ook niet Deldel,ik haal altijd m'n natte was direct uit de machine als de was klaar is en dit wordt direct in de droger gedaan.
mij lijkt het dat je teveel waspoeder gebruikt en als de handdoeken dan weer nat worden gaan stinken
probeer dus eens met minder waspoeder veel mensen gebruiken teveel waspoeder/vloeibaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik gewoon het maatschepje dat erbij zit voor een volle machine en heb er nooit last van gehad totdat ik die crystal korrels van Silan wasverzachter heb gebruikt,dat ik nu allang niet meer doe.
Waarschijnlijk was je je handdoeken niet op de juiste temperatuur,om alle bacteriën in de was te doden moet je het minimaal op 60C wassen.
Silan maakt reclame met schone was op een zo laag mogelijke temp.,maar het onzichtbare vuil blijft erin zitten.Ik zou een ander wasmiddel nemen,op een hogere temp wassen en lekker een wasverzachter gebruiken.Zeker weten dat jouw handdoeken dan lekker blijven ruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was mijn witgoed incl.de handdoeken altijd op 60 graden,maar met crystal korrels van Silan bedoel ik de wasverzachter mee.
De waspoeder die ik gebruik is van de Lidl en deze kwam vorig jaar als beste uit de test.