hoe kun je muggen uit je kamer laten verdwijnen

weten jullie hoe je muggen uit je kamer kunt lokken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Er zijn stekkers die een zoomend geluid maken waar muggen niet van houden en die muggen de muggen weghouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had ook zo één maar ik kon het zelf nog horen, niet fijn :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij hielp het niet, had wel een irritant lichtje, geluid EN vliegen enz.

Andere antwoorden (12)

Nee, wel hoe je kunt voorkomen dat ze je gaan prikken enzo; koop een klamboe ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
licht aanzetten op de gang en dan een tijdje wachten. citroen sap schijnt ook goed te helpen (citronella kaarsen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om ze te laten verdwijnen is volgens mij alleen de oplossing om ze te meppen(sorry voor de mugjes),maar om te voorkomen dat ze de kamer binnen komen,kun je:
* citronellaplanten neerzetten in huis.
*vliegenhorren gebruiken.
*vlieg/muggenwerende spray (te koop bij kruidvat) een uur voor het slapen,daarna weer kamer luchten,met wel geen licht anders heb je ze weer binnen.
succes ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een vliegenmepper kopen en er op los meppen:-) Moet je de muggen wel eerst zien te vinden. Wij bleven vroeger muisstil in bed liggen met het licht aan. Zodra we ze hoorde en zagen gingen 1 erop los meppen en de ander bleef de mug volgen. Hillarische taferelen leverde dat op!
Je kan een electrische vliegen / muggen vanger kopen bij de blokker.
Er bestaat ook een apparaatje dat een geluidje maakt die irritant is voor muggen maar niet voor mensen. Deze kun je in het stopcontact doen. Volgens mij heb ik deze wel eens bij de xenos en blokker gezien.

Het licht aan doen op het trappengat wil ook wel eens helpen om de muggen uit je kamer te lokken.
Je kan het beste natuurlijk voorkomen dat de muggen in je kamer komen of bij jou. Dit kun je doen door een klamboe te kopen. Een hoor te bevestigen voor je ramen en deur. Het scheelt een hele hoop gedoe als je van te voren de moeite neemt om je huis mugvrij te maken.

Tenslotte als je toch een muggenbult oploopt kan je met de volgende middeltjes de leed verzachten:
deet, azaron, muggenmelk, azijn en een pilletje cetrezine genaamt deze kun je kopen bij de aphoteek en is tegen allergieen. De muggenbult jeukt dan niet meer zo en verdwijnt heel snel!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deet voorkomt dat muggen steken, maar helpt niet tegen de jeuk als ze dat toch gedaan hebben.
Neem een slokje azijn voor het slapen, en ze zullen je nooit prikken. Om te verwijderen moet je een halve citroen neerleggen, dat vinden ze ook niet lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muggen houden van licht, dus je moet op je eigen kamer je licht uit doen, en die van de overloop of gang aandoen, en de deur natuurlijk openlaten totdat ze wegzijn. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muggen houden niet van licht. Ze houden van jou :)
m.a.w. ze komen af op jouw warmte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Min is niet van mij hoor. Ik doe niet aan minnen.
Muggen houden ook niet van tocht of wind.
Zo'n plafondventilator aanzetten helpt daarom ook erg goed. Je moet er alleen wel tegen kunnen om zelf in zo'n briesje te slapen.

Verder schijnen stewardessen die geen anti-malaria tabletten willen slikken hun halve leven maar wel vliegen op bestemmingen met malaria, extra vitamine b1 te nemen, daar schijn je van te gaan stinken (dat vinden de muggen ten minste)
amigo
12 jaar geleden
Je kan de muggen enkel uit je kamer laten verdwijnen door zelf ergens anders te gaan slapen.
Ze zullen dan gewoon achter je aan komen :)

Want muggen komen niet af op licht, maar op je lichaamswarmte en (zweet) geur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een dikke stekker waar ze altijd inkruipen en daarin dan geëlektocuteerd worden. Er zitten 4 LED's in het apparaatje, van zoiets 6 euro en werkt goed.
Ook de elektrische vliegenmepper met het knopje op de zijkant kun je ze in lamplicht mee verschalken en ontploffen dan met een luide knal.
Muggen vliegen ongeveer 800 meter, dus je moet deze afstand rond je huis afzoeken op emmers en vooral cementkuipen waar nog water in is blijven staan.
Ook roeiboten met een vlonder erin moeten allemaal omgekeerd worden en waarschuw ook de Waterstaat als het water in de slootjes voor je huis niet goed doorstroomt, dat komt in droge tijden wel eens voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een ventilator aan het plafond hangen in mijn slaapkamer helpt prima tegen muggen.Muggen houden namelijk niet van wind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een heel groot bord kopen met verboden om hier te vliegen :D

je kan natuurlijk ook een halve citroen neerleggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een italiaanse tip: Last van muggen? Snij een citroen door midden en prik er de gedroogde zaden van de anjer (chiodi dei garofani) in. Weg mug!