Hoe krijg ik mijn doucheschermen (glas) weer ècht kalkvrij?

Ik irriteer me mateloos aan die 'druppeltjes' kalk, zeker nu ik een nestel'dwangneurose' heb vanwege zwangerschap. Ik heb al van alles geprobeerd.. Azijn, antikal, gewoon allesreiniger enz.. Schuurspons, microvezel.. Ben wat dit betreft een beetje uit geëxperimenteerd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (9)

Je hebt hier speciaal spul voor van hg, dit werkt heel goed.
En een tip voor als je het schoon hebt gekregen: ga er na het douchen met een trekkertje over zodat de druppels niet opdrogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer t eens met wc eend..
daar krijg je het moeiteloos mee weg...
daarna gewoon dagelijks bij houden met water en azijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik ajax shower power na het douchen met de sprayflacon opspuiten. even met een natte doek of spons erover heen en het droogt streeploos op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afnemen met doek gesprenkelt in azijn. Even in laten werken en afspoelen.

Stinkt wel trouwens maar veel goedkoper dan al die middeltjes die hetzelfde doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
oeps, zie dat je dat al had geprobeerd.... echt laten inwerken hoor want kalk lost maar langzaam op.
Wanneer het schoon is kan e denken aan een siliconen-olie om de kranen en dergelijke mee te 'coaten'. Dit is niet vet maar laat een dun laagje waterafstotend materiaal achter.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kreeg de tip om dan autoruitencleaner te gebruiken. dat spul waardoor de druppels niet blijven hangen maar wegglijden. denk dat dat net zoiets is.
ze garanderen beter zicht ook tijdens regen in de auto
ronaldP
12 jaar geleden
Zelfde principe inderdaad
Zodra het schoon is. Oppoetsen met autowas. Klinkt stom, maar dan hecht het kalk niet op je scherm.

Glimt mooi, is wel glad. Niet op de vloeren doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hara gebruik ik zij hebben speciaal kalkontrijniger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is hierop maar één antwoord mogelijk: Het is onmogelijk. Ik heb alle middeltjes geprobeerd tot en met zoutzuur en niets hielp. Vervolgens heb ik het geprobeerd met een poetsmachine en spul om krasjes uit de autolak te krijgen. Allemaal verloren moeite. Houd het geld in je zak en laat je niks voorspiegelen. Leer ermee te leven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, inolien heb ik ook geprobeerd, helpt prima, maar moet wel regelmatig bijgehouden worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nieuwe douchedeur kopen.... :-(
kijk eens op onderstaande website
daar hebben ze milieu vriendelijke reinigers die werken
www.perfectstoomcleaning.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
koop een apparaat dat alle kalk uit het water verwijdert. Het werkt met zout dat telkens wordt geregenereerd, maar wel af en toe moet worden aangevuld. Je hoeft nooit meer iets te zemen, want de druppels op je ruiten, auto etc. hecten niet meer. Ook bespaar je veel geld op schoonmaakmiddelen en waspoeder, vaatwastabletten etc.
Het is wel een flinke investering, maar het apparaat gaat moeiteloos 25 jaar mee.
Google maar eens op 'waterontharders' bijvoorbeeld die van aquacell