Wat te doen bij een terugkomende maden-plaag in huis op de vloerbedekking?

Alles is al goed geschrobd na de eerste keer. Er liggen geen dode dingen oid. Ook zijn er niet veel strontvliegen in huis. Iemand tips?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.6K

Het beste antwoord

Vliegmaden ontstaan op plaatsen waar rottend organisch materiaal aanwezig is, als dat op raakt, gaan de maden een nieuwe plek zoeken waar wat te eten is.
Dus ergens moet er voor de maden een voedselbron zijn.
Dat wordt dus zoeken!
Een dode muis tussen het plafond?
Er is ook een positief effect van de maden, ze ruimen alles op wat licht te rotten, dus kom je daar vanzelf vanaf, hierna zijn de maden weg, totdat er weer ergens dode muizen liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus in feite ruimt het zichzelf op? Laten we het hopen! We hebben nu weer alles met chloor en giftige troep behandeld, draagt er vast aan bij!

Andere antwoorden (4)

Deksel goed op de madenpot houden en geen emmers lokaas vermengd met maden een avond op de gang laten staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van die spuitbussen voor insecten e.d. van vapona
als het steeds terug blijft komen misschien toch profs inhuren
succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt er een lijk onder je vloer ? :)

Toegevoegd na 35 seconden:
in dat geval zou ik die weg halen :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou een bedrijf bellen dat gespecialiseerd is in ongedierte. Dit geeft je denk ik de meeste kans er voorgoed van af te zijn. En zij zullen wellicht de bron voor je vinden.