Strepen op wasgoed

Als de was klaar is zit er op de witte was vaak zwarte strepen en op de zwarte was witte strepen hoe Kan dit iemand een oplossing ??? Hoop op de gouden tip want word er gek van

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.5K

Antwoorden (6)

Waarschijnlijk gebruik je teveel waspoeder. Je zou een vloeibaar wasmiddel kunnen proberen, maar ook hier geldt: gebruik niet te veel!

Toegevoegd na 5 minuten:
Wat ook nog kan is dat je machine niet goed (meer) spoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe verklaar je de zwarte strepen op de witte was?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zullen geen zwarte strepen zijn maar een beetje grauwe strepen, dus gewoon waspoederresten.
Waarschijnlijk prop je je wasmachine veel te vol, zodat het water en de zeep niet overal goed bij kan . zich niet overal goed kan verdelen.
Op de witte was geeft dit strepen van daar opgehoopte vuil, op de zwarte was geeft dit witte strepen van het waspoeder, ook wel opgehoopt stof of verkleurde kreukels.

Wasmachine niet helemaal volproppen dus maar voor ongeveer driekwart. (Op de machine staat meestal hoeveel was er in de trommel kan ; weeg het desnoods een paar keer tot je weet hoeveel het ongeveer is).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en ook kan het zijn dat de lader van je wasmachine ( dat bakje waar je dat wasmiddel en wasverzachter in stopt ) erg vies is. Die kan je er helemaal uithalen en schoonmaken, soms is die zo vies dat er strepen op je was komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hebben wij ook gehad en bij ons was de rubberen ring versleten en die gaf grijze en zwarte strepen op het wasgoed. Maak de ring maar eens goed schoon met een witte doek dan kan je zien of hij afgeeft.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Teveel aan wasmiddel.
Eén keer per maand in het weekend op de voordelige stroom de wasmachine leeg laten draaien op de hoogste temperatuur. Meestal is dat 90*.
Je zult zien dat de trommel dan nog boordevol sop zit.

Tip is van een onderhoudsmonteur die ik voor dit probleem heb laten komen. Werd er ook gek van!

Toegevoegd na 31 seconden:
En dat leeg laten draaien ZONDER wasmiddel, dat begrijp je wel hè?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat snap ik wel hoor haha ga het proberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoop dat het bij jou ook helpt Monique!!
De strepen worden veroorzaakt door bacteriegroei in je wasmachine. Deze worden "gevoed" door de enzymen in je wasmiddel en overleven, omdat er vaak bijna alleen nog maar op lage temperaturen gewassen wordt.
Oplossing:
Binnenkant goed schoonmaken met een doek, denk ook aan de rand van de trommel en tussen de rubberen rand. De trommel laten draaien met alleen soda.
Daarnaast regelmatig op 95 graden een wasje draaien om te voorkomen dat de bacterien zich weer vermeerderen.
Je moet bovenstaande schoonmaakhandelingen regelmatig herhalen, want helemaal weg krijg je het nooit meer.
Tenzij je een nieuwe machine koopt en van begin af aan bovenstaande maatregelen neemt. Tenminste..... dit hielp bij mij.