Hoe krijg ik eenvoudig de enorme kalkaanslag van de tegels in de badkamer?

Badkamer kalk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Schoonmaak-azijn, in spuitbusje doen, vernevelen even in laten trekken en alles wordt superschoon, zelfs hardnekkige kalkresten verdwijnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als het geglazuurde tegels zijn dan raad ik het kalk weg spul van HG (Hagesan) aan. Echt superspul, mijn kranen hebben nog nooit zo geglommen (behalve dan toen ik ze net geplaatst had...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel handig is om, al de boel eenmaal schoon is, te zorgen dat het niet weer aankalkt door na elke douchebeurt de boel af te drogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tegels met antikal insprayen (gewoon te koop bij de supermarkt). 10 minuten wachten en eraf spoelen. De kranen glimmen daarna ook weer als nieuw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor tegels geldt in feite hetzelfde als douchekranen voor het ontkalken:

'Vermijd schuurmiddelen en sterke zuren'

Deze tasten ontegenzeggelijk oppervlakken aan (lees: maken deze ruw) waardoor de problemen later erger worden.

De door iemand anders genoemde tip met het vernevelen van azijn is een goede optie voor een milieu- en kraanvriendelijke oplossing.

Nog beter is natuurlijk de kalkvormende deeltjes (Calcium en Magnesium) uit het water te halen...