Hoe hou ik mijn (kleder)kasten mooi opgeruimd? Wanneer ik deze heb opgeruimd is dit na 2 weken niet meer te zien!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol je bent niet de enige heb ik ook ;D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je niet helpen, want ik heb dat ook. Wat ik doe is 1 keer in het jaar alles eruit gooien en dan kijken wat ik toch nooit meer draag wegdoen. En dan alles wat ik wel draag netjes opvouwen en dan weer terugleggen. Tot volgend jaar zeg ik dan.
Kimath
12 jaar geleden
Ik heb alles gesorteerd per type kleding, korte mouw, lange mouw etc. Ik vind alles sneller en het lijkt wat netter te blijven :p

Het beste antwoord

2 weken? dan houdt je het al langer vol dan ik ;)
Wat mij wel enigszins helpt is dozen of kratten in de kast te zetten voor het kleine spul: sokken, panty's en ondergoed. Dan valt het niet zo op dat ze niet op mooie stapels liggen. Verder probeer ik ook de korte en lange mouwen gescheiden te houden, en voor de rest leer ik er mee leven
anneliez
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Door alles wat je gebruikt weer netjes op zijn plek te zetten. Als je dat niet doet moet je zo weer opruimen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is niks anders aan te doen dan alles netjes terugleggen wat er rommelig bij ligt als je kleding eruit pakt en jezelf voorhouden dat je het toch fijner vind om een nette kledingkast te hebben.

Niet alles even snel eruit pakken zodat alles omvalt maar het rustig pakken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je je kast open doet en je ziet al je kleding heel netjes opgeruimd liggen, dan is het toch zonde om er weer een troepie van te maken :) plak een briefje op de deur van je kast met zoiets als: HOUD DE KAST NETJES.
of zet de droppot ernaast en dan mag je als aan het eind van iedere dag je kast netjes is, een dropje pakken, dat werkt bij mij wel haha want die kast opruimen kan je wel eens vergeten, maar los snoepgoed niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rustig erin en eruit leggen en misschien een paar dingen eruit halen zoals winterkleren omdat het wat warmer wordt en dingen die niet passen eruit halen.

het is moeilijk ik weet het maar werkt wel :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij schrijft MIJN kledingkasten, maar daardoor is het me toch niet helemaal duidelijk WIE er nou de oorzaak van is dat je na 2 weken niets meer ziet van het opruimen.

Ben je dat zelf dan geef je er dus eigenlijk niet om (ja 1x per maand en dan ruim je het op maar vervolgens "graai" je er weer op los). Ik vraag me af waarom je ze dan graag netjes wilt. En als je het dan toch netjes wilt: na elke keer dat je de deur open doet die pas weer dicht doen als alles weer ok ligt!!!

Let wel: ik ben ENORM gesteld op nette kasten maar zelfs als ik in mega haast ben en ik ruk er een T-shirt uit en daarmee komt de stapel scheef te liggen ( o wat laat ik me hier kennen ) zal ik hem, ondanks de tijdnood ALTIJD weer rechtleggen.

MAAR zijn het je evt huisgenoten die een troep maken van wat jij zo netjes recht legt, tja dan is het niet zo simpel. Dan zou ik toch zeggen: iedereen een eigen kast en houd die van jezelf netjes en bij de rest (zo dwing ik het een beetje af hier) zeg je: als ik snap waar ik het moet inruimen (dus het is je duidelijk waar de broeken en waar de hemden zijn en ook wat de stapel is) DAN ruim ik de was netjes in, ZONIET dan kwak ik alles ongesorteerd en ongevouwen op 1 plank waar nog ruimte is.
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen tijd 's morgens. Vandaar dat graaien!
amigo
12 jaar geleden
zoals ik al schreef, ik ben zo "geobsedeerd" door een opgeruimde kast dat ik TERWIJL ik wegren de zaak nog even recht leg (als de kast verder netjes is, is dat ook maar 2 tellen werk, vooral als je er ondertussen handig in bent) Maar nu zie ik gelijk de oplossing voor je probleem, voel je hem al komen:
Op je gemak 'S AVONDS je kleren voor de volgende dag klaarleggen en dan gelijk die kast even orderen, gewoon ELKE avond!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga het proberen!
Helaas zal er niks anders op zitten dan de boel gewoon (t liefst dagelijks ) bij te houden. Gestreken kleren ogen ook netter dan gekreukelde kleding.Gewoon een beetje netjes op vouwen en af en toe flink je kast uit mesten wat weg kan, kan weg. (tip) kleding wat je ongeveer een half jaar niet aan hebt gehad ( en dan bedoel ik natuurlijk niet je winterjas) dat zou je kunnen overwegen om weg te doen aan iemand anders of een goed doel ofzo. En dat zelfde geld voor kleren die te klein zijn of je gewoon om een andere reden niet meer lekker vind zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
labelen kan helpen

http://www.meereffect.nl/articles/hoe-je-als-gezin-het-overzicht-houdt.aspx