Hoe krijg ik muggenvlekken weg? Zie uitleg.

Ik heb dus een aantal muggen dood geslagen tegen mijn witte muur. Nu wil ik geen pot latex kopen dus mijn vraag is of er iets bestaat waar je kleine oppervlakte mee kan verven? Zoals een spuitbus met verf of een spons met verf. En zo ja, waar kan je dit kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.5K

Het beste antwoord

De verf moet exact de zelfde kleur zijn wil je het niet zien. De tint weten ze bij de schilder of bouwmarkt. Dip de verf dan zacht met een sponsje op de vieze plek. Als het niet in een keer dekt doe het er dan niet te dik op maar wacht tot het droog is en doe dit daarna nog eens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Doekje met ajax is de eerste stap. Als dat schoon wordt, kan je de rest vergeten

Daarnaast kan je overwegen een potje type-ex te gebruiken

tevens zijn er pennen met witte inkt

En dan is er nog tandpasta (Geen grap!)

Opnieuw verfen wordt wel het mooiste!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het latex is dan kan je het met een vochtig doekje weghalen. Latex is op waterbasis dus niet te hard poetsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelijk na mug plat slaan met een lichtvochtig keukenpapiertje deppen om deze vlekken te voorkomen. Dit kan je nu ook nog proberen. En anders daarna deppend aanstippen met een restje bijpassende verf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij action, trekpleister, kruidvat zijn een soort wondersponsjes te koop,een soort wit blokje spons daar kun je heel wat vlekken mee verwijderen van een witte muur, mss ook muggebloed. En anders typex doet wonderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga er even vanuit dat je een wit plafond hebt en dan haal ik het altijd weg door erover heen te gaan met schoolbordkrijt. Werkt geweldig, dan hoef je niet meer te witten.

Toegevoegd na 16 uur:
Wat ik vergeet is te zeggen dat je erna even met een zachte doek over heen moet gaan, eventueel weer een laagje krijt, net zolang totdat je het (bijna) niet meer ziet.

Toegevoegd na 16 uur:
Zie nu pas dat het om een muur gaat ipv een plafond maar het werkt hetzelfde. succes!