Er zit een klein beetje kleurstof in afwasmiddel en dat is de kleur die je in de fles ziet. Dat is vaak groen of geel. Die kleur wordt er waarschijnlijk aan toegevoegd om het middel te onderscheiden van gel en andere soorten zeep. En ook omdat groen bijvoorbeeld associeert met frisheid van appels of dennen en geel met citroen.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Geen idee, illusie dat milieu vriendelijk is misschien?
Maar er ook rode, gele en kleurloze afwas middel te verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat er een speciaal kleurstofje in is gedaan je heb namelijk ook blauw afwasmiddel. daar zit geen verschil in!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat 'groen'een gevoel van groenezeep opwekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je wat leuk is? Fabrikant opbellen met deze vraag! Er moet een marketing idee achter zitten! Dat mensen het eerder kopen als het groen is. Blijkbaar werkt dat psychologisch op een of andere manier (groene zeep? dennenfris?).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft waarschijnlijk alles met reclame te maken.
Aan het afwasmiddel werd vroeger een groene kleurstof toegevoegd omdat het product herkenbaar zou zijn. Zo heeft Dreft een specifieke donkergroene kleur.