Hoe krijg je een vlek uit een stropdas?

Mijn vriend heeft een aantal stropdassen die op zich nog best goed zijn. Alleen zitten er vlekjes op, van bijv. drank. In de wasmachine lijkt mee geen goed idee. Maar wat wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dat hangt sterk af van het soort vlek en het materiaal waarvan de das gemaakt is. Bekijk de bijgevoegde source url voor wat tips en trucs. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Desiree1;

Een sopje maken van lauw water en een fijnwasmiddel en dit in een flinke beker of kom doen. De stropdas opgerold er in dompelen (ideaal is een kom of beker die de stropdas opgerold laat) en dan rustig een nachtje laten weken. Kletsnat hangend laten drogen (in de douche bijvoorbeeld) en de meeste huis-, tuin- & keukenvlekken zijn verdwenen en de das droogt vrijwel kreukvrij op.
Bij mij wel tenminste....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HG vlekkenspray ideaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de stropdas van polyester is, met lauwwarm water. Als de stropdas van zijde is beter niet met water. Zie de bijgaande bron link!