Drempel is uitgebeten door schoonmaakazijn. Kan ik dit nog verhelpen?

Toegevoegd na 3 uur:
De drempel is van steen. Graniet denk ik.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (5)

Ik vrees het ergste.. Om te beginnen: De drempel eerst een dag laten drogen, kijken of het niet gewoon vochtig is.
Als je drempel kaal hout was, zou je eea kunnen lakken. Als de drempel in de was zal, kan je de drempel opnieuw in de was zetten. Als je een gelakte drempel had, de drempel opnieuw lakken. Zuur is nu eenmaal schadelijk voo rdiverse stoffen. Zeker kaal hout kan dan stel verkleuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vrees het ergste, je drempel is naar de klote.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste drempels zijngemaakt van steensoorten welke gerelateerd zijn aan kalksteen.
Dit houdt in dat ze niet tegen ontkalkers kunnen.
Laat azijn nou eens een prima ontkalkingsmiddel zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
giet er eens wat lijnolie op en laat het een nacht intrekken. Maak het daarna schoon met echte groene zeep.
Azijn tast de kalk aan in het graniet, nooit weer doen
graniet altijd onderhouden met groene zeep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van het merk HG kun je speciale was kopen voor marmer en graniet. Dik insmeren en uitsmeren. Eventueel nog een keer behandelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wist je dat auto was daar ook prima voor is?
Gaat om de waterafstotende laag die je er mee gecreëerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad. HG is een merk dat in vele gevallen overbodig is omdat er veel alternatieven voor zijn.