Waarmee kun je een grindvloer het beste reinigen?

Ik heb een "gesealde" grindvloer die erg smerig is. Allesreinigers helpen niet. Bestaat er een niet agressief schoonmaakmiddel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21K

Het beste antwoord

De seallaag die op de vloer zit is niet zo hard als het grind zelf. Het vuil is er min of meer ingetrapt.
Je kan het gewoon schoonmaken met schrobben en opdweilen en dan is het schoon maar het blijft er vies uitzien. Kun je verder niets aan doen, helaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Op mijn werk hadden we een schoonmaakmachine en speciale reiniger. Dat gebruikten we 1x per jaar. Zo'n apparaat kan je huren bij een grote bouwmarkt en bij een vloerenspecialist
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook een grindvloer met epoxylaag. Het merk HG heeft een speciale reiniging voor grindvoeren.
Zelf heb ik een waterzuiger gekocht: eerst schrobben en dan het water opzuigen. Maar je kunt het natuurlijk ook opdweilen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik nog bij een schoonmaak bedrijf werkte hadden wij zo'n vloer in onderhoud.
Wanneer je de vloer in sprayt met een allesreiniger en dan met een hogedrukreiniger met terras kop er over krijg je een prima resultaat. Water kan je opzuigen met waterzuiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer eens een stoomreiniger, schijnt te helpen.
Succes :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt niet aan de allesreinigers. Die moeten het aankunnen. Het ligt echt aan de manier van schoonmaken.

Goed schrobben met heet water en groene zeep. Goed naspoelen. Dan moet het ergste verholpen zijn.