Mogen vuil geworden sportschoenen in de wasmachine?

Ik doe het nooit, sta ze altijd schoon te borstelen, krabben, poetsen, schrobben..what ever..
Maar broerlief zegt net: gooi ze toch in de wasmachine! Welk of niet doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Als ze echt vuil zijn doe ik het wel, daarna even opvullen met kranten voor het drogen. Ook sporttassen en rugzakken gooi ik in de wasmachine, eventueel met tecwash (verkrijgbaar bij de ANWB voor €5,00) dit maakt het materiaal weer waterafstotend en wordt daardoor ook minder vuil. Ik verzamel gewoon de jassen en tassen die in de was moeten en doe ze met tecwash (of iets anders zoals Harmisol).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Sportschoenen (nikes en dat soort werk) kunnen best.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, blijft niks van over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet ook geen kookwas draaien..hihi
Ik draai de Asics hardlopers, gewoon op 30 graden, wel met nog bv een groot badlaken. of in een net met de donkere was.
Gaat prima altijd.
gewoon uitproberen ik ken legio mensen die dat doen en nooit problemen ondervinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, dan heb je een goed paar hardloopschoenen van 160 euro, en blijk je die als je het uitprobeert toch flink te kunnen verpesten in de wasmachine... De ene sportschoen is de andere niet. Wat je gerust zou uitproberen met die oude gympies van 20 euro, kun je maar beter niet uitproberen met die relatief nieuwe, dure kwaliteitsschoenen.
Ik gooide vroeger mijn Adidas Equipments altijd in de wasmachine. Want dan bleven ze mooi wit...

Maar sinds ik de zwarte Adidasjes ontdenkt heb doe ik dit eigenlijk nooit meer...

Maar de grote merken kunnen dit erg goed hebben hoor. Zolang je het maar niet dagelijks doet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een sloop op een rustig wasprogramma en ze komen er keurig schoon weer uit.
Buiten laten drogen eventueel opgevuld met een katoenen doek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koude wasstand, wol dus en niet centrifugeren.
Als ze dan niet schoon genoeg zijn kun je nog 30 graden proberen zou geen probleem moeten zijn. Niet vergeten om de centrifugestand uit te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ze degelijk zijn zou ik het wel doen zonder te hard te laten centrifugeren en op een fijnwas programma 30 gr.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ze rustig in de 30 gradenwas mikken.
Een teiltje warm water met biotex werkt ook prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt erg aan de sportschoenen in kwestie. Aan 'generic' sneakers (waar hele volksstammen de hele dag op lopen) valt niet veel te verpesten, maar met kwaliteitsschoenen (Bijvoorbeeld een paar dat je speciaal in de hardloopzaak aan hebt laten meten) zou ik het risico nooit nemen. Bij dat soort schoenen zitten instructies om ze schoon te maken, en daar staat niet voor niets nooit bij dat je ze in de wasautomaat kan gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doe maar hoor, maar dan wel in een waszak, enne, niet te vaak hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was ze meestal in de wasmachine op het handwasprogramma