Waarom ruikt een afwasmachine die je tussendoor opent zo vreemd?

Net ook weer: zet een kopje bij de al draaiende afwas en die lucht dan.. bah, heb altijd het gevoel dat ik de afwas nog eens opnieuw moet aanzetten...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

1: Heeft dit te maken met het spoelen van de vaat en het vuile vaatwater dat bijna verdampt door de hoge temperatuur...

2: De vaatwasmachineblokjes volgen een bepaald chemisch proces, waarbij niet de meest prettige geuren bij vrij komen...

Dus eigenlijk heb je met 2 dingen te maken wat ruikt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

mischien moet de vaatwasser een keer gereinigd worden met dat speciale poeder.

zo niet zegt m`n man ook soms dat er een onweerslucht aan zit, waar die term vandaan komt????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in een afwasmachine zitten etensresten die daar rotten en die ruik je vermoedelijk door het warme water word de pulp losgespoelt en komen de gassen vrij die je ruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor ik gebruik alleen machines die doen waarvoor ze ontworpen zijn en afwasmachines werken niet naar behoren,zoals uit andere antwoorden op deze vraag al blijkt moet je eerst met de hand afwassen en dan de zooi in een machine stoppen om je handwerk nog een keer over te doen. je wast je kleren toch ook niet voordat je ze in het wasmachine stopt.
dus ik was alles direct met de hand af
Het probleem komt waarschijnlijk, omdat de borden potten en pannen zonder even af te spoelen in de afwasmachine gedumpt worden, en daar soms langere tijd in staan, voordat de afwasmachine gestart wordt.
De voedselresten gaan liggen stinken en die lucht blijft in de machine hangen.
Ook is het mogelijk dat er resten voedsel achtergebleven zijn in het zeefje, onder in de machine.
Goede raad, maak de machine en zeefje schoon, en laat hem een keer leeg draaien met een paar scheppen soda in het water.
En spoel het ergste vuil even van de borden, en start de machine direct. Laat de afwas niet te lang staan.