als je inp van water alcohol neemt dan wel ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje onzin he
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wordt toch niet gevraagd!

Andere antwoorden (8)

Tuurlijk water wast een deel van de bacteriën weg, alleen zeep versterkt dat effect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ,omdat water het meest efficiënte oplosmiddel is dat we kennen.
Het kan op die manier , kooldioxide, zouten, mineralen en allerlei andere belangrijke stoffen vervoeren,of afvoeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water is vaak voor het toilet al genoeg, dus het heeft een heeeeel goeie reinigingskracht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker. het gros van de zepen zorgt er alleen voor dat water effectiever werkt omdat het de oppervlaktespanning van water breekt zodat vuil beter oplost. er zijn zepen die ingredienten bevatten die bepaalde vuildeeltjes binden zodat het beter werkt dan water alleen,maar feitelijk maakt de zeep zelf niet echt schoon. als je met n droog stuk zeep over n vlek wrijft krijg je n vlek met zeep erop. je hebt water nodig om t eruit te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zeker wel. Zeep maakt het wassen effectiever inderdaad, en voor het afspoelen heb je water (of andere vloeistof) nodig.

Maar, in sommige gevallen is het zelfs beter, effectiever en gezonder om zonder zeep te wassen. Als je huid bijvoorbeeld erg reageert op alle zeepsoorten (schraal, eczeem), dan wast water zonder zeep schoner dan water met zeep. Want van zeep krijg je in dat geval een schrale huid, waar dus allerlei bacterien in gaan zitten.

Ook het wassen van de genitaliën (in ieder geval van de vrouw) kan beter zonder zeep gebeuren, want zeep verandert de zuurtegraad, terwijl juist daar de zuurtegraad van het lichaam zelf in stand moet worden gehouden, anders breiden de bacteriën zich teveel uit.

Zo zie je dus, dat het afhankelijk is van de situatie en van wat je schoon wilt krijgen, of het beter is wel of geen zeep te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Geweldig goed antwoord. Ik heb dit vaak beweerd, maar de meeste mensen wassen zich een oordeel. Iedere dag alle vet uit het haar en de derde oksel totdat zij schaal ziet.
Van mij krijg je een dikke plus.
Ivana
13 jaar geleden
Schraal ziet natuurlijk.
Water mengt niet met vuil dus het vettige vuil gaat niet weg met alleen water maar wel met zeep omdat dat het water met het vet mengt zo gaat het vet wel van je handen maar bijvoorbeeld zweet bloed of vuil zoals modder gaan er wel af met water

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus de stoffen die met water mengen gaan eraf en vet mengt niet dus gaat er niet af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeep maakt vuil los van de ondergrond en water spoelt het weg. Zit het vuil los, dan spoelt het dus makkelijk weg met alleen water. Speel maar eens in de zandbak met een kind, en was je handen daarna alleen met water: veel schoner. Vet etc. blijft aan je handen zitten, dus met smeerolie van je brommer red je het niet....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja klopt, helemaal kokend of heet water!