Weet iemand een goede tip tegen spikkels op de was?

Ik bedoel de kleine bolletjes stof die je zo duidelijk ziet op vooral erg lichte en erg donkere dekbedden. Met een plakroller er af halen gaat niet goed.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, je beddengoed binnenstebuiten wassen, dan zitten die pluisjes aan de binnenkant van je overtrekken. Doe ik al jaren zo, en het bevalt prima! Het is hoe dan ook beter je was binnenstebuiten te keren, omdat het dan minder slijt door de wrijving met de andere was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als het met de plakroller niet gaat zou je het voorzichtig kunnen proberen met een scheerapparaat met mesjes. De stof moet dan wel heel vlak liggen, bijvoorbeeld op een tafel of een strijkplank.
Je kunt ook zo'n apparaatje kopen waarmee je gepilde bolletjes van een trui haalt. Ze werken op batterij, zijn niet zo duur en werken goed dus moet het ook voor deze klus kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede tondeuse kan je ook gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens op zoek naar een "fussel frase" dat is een apparaatje speciaal voor dit soort dingen,mn oma had er toen 1 en weet alleen de Duitse naam maar via google zul je die echt wel kunnen vinden ;-)

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat ook een pluizendief, te koop voor 5,95

Deze mini stofzuiger van Clatronic verwijdert (scheert) pluisjes en draadje van uw kleding.

• Met veiligheidsgaas om uw kleding te beschermen
• Werkt op 2x AA batterij (niet inbegrepen)
• Fuzzy Fox kleding tondeuse
• Verwijdert pluisjes en draadjes van uw kleding
• Met handig afneembaar reservoir