Hoe ziet die verpakking van groene zeep er uit?

Ik zoek me rot in de winkels. Ik heb Tricel goudzeep gekocht, is dat de echte groene zeep om mee schoon te maken? Of zit ik er heel ver naast?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

De bekendste groene zeep is van Driehoek en wel de onderstaande
maar je hebt inderdaad ook Tricel
Beide merken hebben in vele varianten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Heb een voorbeeld van de verpakking gevonden op deze site!

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog meer gevonden!!!

TRICEL ZACHTE ZEEP

Tricel Goudzeep, ook wel bruine of groene zeep genoemd. Tricel Goudzeep is bij uitstek
geschikt om o.a. leistenen vloeren, plavuizen, tegels, etc. mee schoon te maken en hun
natuurlijke glans terug te geven. Na gebruik het schoongemaakte oppervlak afnemen met
schoon water.
Inhoud: 500 g, 5 kg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een gele fles met een groen etiket voor de vloeibare, en een pot in de zelfde kleuren voor de stevige, van driehoek!

Toegevoegd na 1 minuut:
De variant in de flessen is makkelijk voor bijvoorbeeld mengen in water, voor het dwijlen van de vloer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
kun je zelf ook mengen scheelt weer in de portemonee....toch
Tricel goudzeep is vergelijkbaar met de ouderwetse groene zeep. Dus goed gekocht.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GROENEZEEP WORDT ALLEEN MAAR VOOR DE SCHUIM TOE GEVOEGD!!!
AWM
14 jaar geleden
Oké, oké, ik wist niet dat je kwaad werd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL Starbless, normaal gesproken ben je niet zo voorspelbaar.
Ligt eraan wat je ermee wilt. De "echte" groene zeep is een blok groene zeep, bij voorkeur van Sunlight. Deze zeep werd vroeger geraspt of in een zeepklopper gedaan om mee te wassen etc. Tegenwoordig wordt het ook nog gebruikt ( net als ossengalzeep) om vlekken in kleren mee aan te smeren voordat ze in de was gaan. Je kunt het nog wel eens op de markt kopen.

Een oude buurman van mij met een enorme, volle bos wit haar zweerde bij groene zeep om z'n haar mee te wassen. Ik heb het ooit wel eens geprobeerd: Doe maar niet! Eén grote bos stro hield ik over!

Toegevoegd na 5 minuten:
Al surfende op zoek naar het juiste plaatje, zag ik dat de stukken zeep ook op Ebay en Marktplaats aangeboden worden.
....inmiddels wel iets duurder..!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GROENEZEEP WORDT ALLEEN MAAR VOOR DE SCHUIM TOE GEVOEGD!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger hadden ze niet anders.... Hebben ze zich zeker voor niks altijd een ongeluk staan kloppen.
Enne....ik had je zonder dat geschreeuw ook wel begrepen hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schuim is niet *nodig* om te ontvetten. Schuim *geeft wel aan* dat iets ontvet. Om te ontvetten, moet je zorgen dat het vet oplost in water. Dat doet vet niet. Dat komt doordat vet apolaire moleculen heeft (moleculen zónder ladingsverdeling), en water polaire moleculen heeft (moleculen mét ladingsverdeling). Polaire stoffen mengen goed met polaire stoffen, apolaire stoffen mengen goed met apolaire stoffen - maar polair en apolair, dat wil niet. Daardoor lost vet niet op in water. Totdat: je zeep toevoegt. Zeepmoleculen zijn namelijk tegelijk polair en apolair. Om precies te zijn: de ene kant van een zeepmolecule is polair, de andere kant is apolair. Met zeep kan vet daardoor wel in water oplossen. Want wat gebeurt er: een vetmolecule, dat normaal niet in water wil oplossen, wordt omringd door de apolaire kanten van de zeepmoleculen, die een bolletje rond het vetmolecule vormen.. De polaire kanten van die zeepmoleculen steken naar buiten. Dat bolletje is aan de buitenkant polair, en zal dus prima oplossen in water. Maar: in plaats van het vet op te zoeken, kunnen de apolaire kanten van de zeepmoleculen ook *elkaar* opzoeken. Die apolaire kanten houden namelijk meer van de apolaire kanten van andere zeepmoleculen, dan van het polaire water. Dus wat gebeurt er: de zeepmoleculen vormen een vliesje. Aan de binnenkant van dat vliesje zitten de apolaire kanten van de zeepmoleculen fijn tegen elkaar aan, en lekker ver weg van het polaire water. Aan de buitenkant van het vliesje zitten de polaire kanten van de zeepmoleculen fijn tegen het polaire water aan. Die vliesjes van zeepmoleculen noemen wij: schuim. Samenvattend: dat schuim is niet *nodig*, maar het ontstaat vanzelf, juist vanwege de ontvettende eigenschappen van zeep.
Echte groenezeep is een produkt uit lijnolie,als je lijnolie bv. op plavuizen of hardsteen smeert gaat de lijnolie verzepen en trekt de olie vervolgens in de plavuis!
Als je dus later de plavuis wast met groenezeep, zal ook na deze wasbeurt de groenezeep weer een olie cq glanslaagje achter laten!
Als je echter hardsteenplavuizen in de olie zet, alleen gekookte lijnolie gebruiken verdunt met 50% terpentine,anders droogt het niet!
Succes.