Hoe komt het dat al na een paar beurten glas in de vaatwasser een blauwe kleur krijgt of streperig is. Er zit wel veel chloor in het water hier.

Ik heb al dure en goedkope zeep gebruikt, maar, geen verschil. Zou het aan de chloor liggen?

Toegevoegd na 1 uur:
Nee, het gebeurt bij duur en goedkoop glas, Daarom koop ik alleen nog maar het laatste.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het kan zijn dat het aan de kwaliteit van het glas ligt .
Zelf heb ik puddingschaaltjes die zien er niet uit en dat is zo , sinds ik een vaatwasser heb.
13 jaar geleden
Bij onze vaatwasser lag dit aan kalk. We hebben hem toen eens grondig schoon laten maken, en het probleem was opgelost. Maar na een tijdje kregen we weer het zelfde probleem. Dus gebruiken we voortaan ontkalker, dit werkt op zich best goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat blauw zit in het vaatwasmiddel dat je gebruikt.