Mijn gordijnen zijn vies.. hoe moet ik ze wassen?

Ik heb geen idee wat voor stof het is. Het is wel een wat dikkere stof, maar ik durf ze zo niet in de wasmachine te doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Als je het niet zeker weet kun je ze op een wolprogramma draaien, of een koude was.
Een wolprogramma is ook geschikt voor tere weefsels en beschadigd stoffen minder snel. Ook worden ze niet of minder sterk gecentrifugeerd waardoor de kwaliteit van de stof gewaarborgd blijft.
Als je het echt niet aan durft kun je ze naar de stomerij brengen, daar hebben ze met verschillende stoffen ervaring en kunnen ze je dus ook sneller vertellen hoe je deze moet behandelen.
Ook hebben ze daar groetere wasmachines dus kun je ze in 1 x wassen.
Tip; als je ze zelf was, hang ze dan nat op, eventueel leg je er een handdoek onder.
Op deze manier trekken eventuele kreukels uit de stof.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel, ik heb ze gewassen en ze leven nog :D

Andere antwoorden (5)

Een idee om je bad te vullen met lauw water en Dreft en ze daar een uurtje in te laten weken? Af en toe met je handen even aandrukken. Het zal wel erg lang duren voordat ze uitgedruppeld zijn zodat je ze weer kan ophangen.

Makkelijker is aan iemand te vragen wat voor stof het is. Dan kun je dat gordijn in de wasmachine op een anti-kreuk programma draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak zitten in de rand van de stof de symbolen voor het reinigen geprint. Ga eens op zoek, zou ik zeggen. Ik zou zeker heel voorzichtig doen met zelf wassen, als het een paar procent krimpt ben je mooi de klos. Beter nog mee nemen naar een stomerij en advies vragen. Of gewoon in een gordijnzaak (een betere) en vragen wat voor stof het is en hoe je er mee om moet gaan. Je kunt ze maar één keer verknoeien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gooi ze gewoon in de wasmachine op 30 graden en half centrifugeren en nat ophangen dan trekken meteen de kreukels eruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon mee naar de stomerij gaan? Die weten daar vast wel raad mee. Misschien zelfs wel hoe je het in het vervolg beter zelf kan doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gordijnen kunnen in de wasmachine flink krimpen en de kreukels zijn er moeilijk uit te strijken, beter kan je ze naar een goede stomerij brengen daar weten ze precies wat ze doen.
(medewerkster van een stomerij)