Omdat die een andere samenstelling en concentratie hebben van werkzame stoffen.
13 jaar geleden
Omdat er betere bestanddelen inzitten en ieder bedrijf houd dit geheim voor zichzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de samenstelling van het ene wasmiddel anders is dan die van het andere.

Omdat je de wasmiddelen in verschillende machines en/of op verschillende manieren gebruikt.

En vaak is het niet eens zo.
Er is geen gigantisch verschil meer tussen dit soort producten.
Maar mensen betalen graag voor een merk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een wasmiddel is een combinatie van verschillende stoffen die allemaal een doel hebben
zo zit natuurlijk een detegent in dat is de was actieve stof en daarvan is er een groot aantal merken.
dan zitten er een stof in die de pH verhoogt
en een stof die het vuil drijvend houdt
waterontharder, blekmiddel en soms vulstoffen
uit al die stoffen kan een fabrikant van van wasmiddelen kiezen, waarbij de prijs soms doorslaggevend is de grooste zijn Unilever, Procter and Gamble en Henkel
daarom wast het ene middel beter