Wie heeft er een goede tip om een hek schoon te maken?

Het hek is van ijzer, anderhalve meter hoog en vijf meter lang. Het bestaat uit spijltjes in een ruitjesmotief van ca 8 cm. (Ongeveer zo als kippengaas) Elk spijltje is rond en heeft een voorkant, achterkant en zijkanten.
En alles zit onder de groene alg. Het is niet echt moeilijk te verwijderen, maar lastig en veel werk.
Hogedrukspuit werkt niet effectief; het meeste water spuit je er doorheen.
Is er een handigere manier dan vierkantje na vierkantje met een spons te bewerken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.4K

Het beste antwoord

Kan je op de hogedrukspuit niet een borstel zetten.op het kopstuk.Volgens mij zijn die gewoon te koop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou hiervoor een borstel van een stoffer en blik gebruiken. Het liefst zo'n houten met zachte zwarte haren.
Lekker sopje maken en telkens de stoffer lekker nat gebruiken om langs alle randjes, rondjes en vierkantjes te gaan.
Omdat de stoffer lange haren heeft heb je een groot "poetsbereik".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt van die borstels die je aan een tuinslang kunt doen. Daarmee kun je al borstelend en spoelend je hek schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een emmer met sop maken (of anti alg van bijvoorbeeld HG). De boel lekker in borstelen met een kokos stoffer of een andere borstel die niet te hard is. En dan afspuiten met je hogedrukreiniger.