Soms ontstaan er op net hemden die pas enkele keren gedragen zijn, aan de (korte) mouwranden roestkleurige vlekken. Waardoor ontstaan die?

Zou het zonnebrandcreme kunnen zijn? En krijg je die vlekken er nog uit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Vuil van het wassen vab je handen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mischien door je deodorant? (srry als niet goed gespeld is)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roestvlekken in lichte kleding kan je te lijf gaan door ze met citroensap te besprenkelen en daarna goed uitspoelen.
Is de vlek ontstaan in gekleurd katoen, wol, linnen of zijde
besprenkel de vlek dan met verwarmd citroensap, daarna goed uitspoelen met koud water en dan wassen volgens voorschrift.
Je kunt de vlek ook bestrooien met nat zout, goed in laten trekken en daarna afborstelen en je kunt een roestvlek ook prima verwijderen door in te laten weken in karnemelk.

Probeer een roestvlek nooit te verwijderen met zeep.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag was ,,hoe ontstaan die vlekken,, _
amc
13 jaar geleden
Dat kan niemand beantwoorden want we weten niet wat ermee gedaan is of wat ermee gebeurt is. De meest belangrijke vraag heb ik dus wel beantwoord en dit was de vraag die als laatste gesteld werd.
Lijkt mij toch relevanter dan een oorzaak te gokken.:)