Dan vervormd de trui niet en blijft hij mooi in model.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt dat je een trui op een handdoek moet drogen?

Als je een natte trui op zou hangen dan gaat hij helemaal uithangen en krijg je punten en vervorming onderin de boord.

Om hem zoveel mogelijk in model te houden is het verstandig hem met je handen goed glad te strijken en op een handdoek te drogen leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een gebreide trui nat ophangt, zakt hij uit vorm door het gewicht van het water.
ALs je hem neerlegt op een handdoek droogt hij langzamer, maar wel in de goede vorm. De handdoek neemt al een deel van het vocht op en de rest verdampt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is alleen belangrijk bij wollen truien, die leg je plat op een rekje met of zonder handdoek eronder en dan krijg je niet van die lelijke plekken waar de afdruk van de knijper te zien is. Ook de rest van de trui blijft dan veel mooier in model.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat de trui, al je hem op zou hangen, vervormen en uitzakken door het gewicht van het water. als je de trui te drogen legt op een handdoek neemt de handdoek al heel veel vocht op van de trui. en water dat in de trui blijft zitten verdampt. het droogt dan dus minder snel, maar blijft in mooie vorm, dat is dus handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovenstaande antwoorden zijn allen correct.
Het liggend laten drogenvan kleding kent ook zo zijn eigen symbool, die je in je kleding vindt bij de wasvoorschriften.:

http://www.trendsetteryarns.com/images/symbol_dry_flat.gif
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een trui ook tussen 2 dikke handdoeken (niet te vast) oprollen.
Het vocht trekt in de handdoeken en je haalt een droge trui ertussenuit.