Vetspetters op lichtgrijze laarzen.Hoe kun je die verwijderen?

Ik heb al vele sites bekeken, maar geen oplossing gevonden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als de vlekken wel zijn ingedroogd kun je de hele laars schoonpoetsen met heet water met dreft. Dan goed laten drogen, en vooral langzaam. Dus niet bij de verwarming, maar bij een gewone temperatuur.
Dan met schoenpoets, witte zou ik kiezen, goed insmeren en later uitborstelen. Dan zijn ze weer als nieuw!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de laarzen met lauw water en dreft schoongemaakt en gedroogd volgens jouw advies, maar helaas zijn er nog steeds vlekken te zien.
(ik had de laarzen, voordat ik ze ging dragen, wel ingespoten tegen vocht). De latere tip,om de laars eerst te vullen met papier om daarna te behandelen,vind ook ook een goede tip.

Andere antwoorden (2)

Antwoord: Heel belangrijk is dat u de vlek niet laat indrogen. Ga dus meteen aan de slag! U verwijdert eerst zoveel mogelijk product dat de vlek veroorzaakt heeft door te deppen met keukenpapier of een papieren zakdoek. Daarna kunt u met mate lauw water gebruiken. Met behulp van een ontschmink watten behandelt u de plek met zachtheid. Wrijf goed open rond de vlek, zodat er geen kringen ontstaan.

Vetvlekken kunt u verwijderen met talkpoeder. Strooi talkpoeder op de vlek, druk lichtjes aan met de vingers en laat het kledingstuk enkele dagen liggen met het talkpoeder erop. Daarna verwijdert u het poeder en u zult merken dat de vetvlek grotendeels is verminderd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie tip van kriz. Ik wil er nog aan toevoegen om voor de laars te laten drogen proppen kranten in de laars te stoppen zodat het model mooi blijft en het leer mooi strak blijft. Of ongekleurd papier omdat kranten kunnen afgeven al heb ik daar nooit problemen mee gehad.