Waarom duurt de laatste minuut op de wasmachine nooit 1 minuut?

De andere minuten weet ik niet maar als ik de machine een tijdje heb horen centrifugeren loop ik richting keuken om mijn was uit de wasmachine te halen. Als ik dan een beetje in de keuken sta te lummelen terwijl er 1 minuut op de teller staat, duurt een minuut wel heel lang, echt langer dan een minuut. Dan bedoel ik niet als hij klaar is maar de deur nog vergrendeld.

Toegevoegd na 6 dagen:
Bij het sluiten: er is 1 antwoord dat echt antwoord geeft, maar ik vind het leuk om te lezen dat jullie ook staan te wachten tot die zogenaamde minuut eindelijk voorbij is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

De meeste wasautomaten hebben rest tijd indicatie en geven dus niet precies de juiste eindtijd aan , maar dus een indicatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Euh, dat is het befaamde kinderslot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij mij duurt het 2 minuten, maar ik herken het verschijnsel van voor het deurtje staan wachten.
is denk ik toch een kwestie van ongeduld?
Rieneke1
14 jaar geleden
Goeie vraag, en inderdaad het duurt altijd langer dan je denkt.
Ik wacht altijd op het kleine, subtiele klikje, wat de "ontkoppeling" aangeeft.
Maar ik heb me wel eens een gek geërgerd omdat ik snel de was in de droger wilde doen, voor ik weg ging, en het "ontkoppelen" veel langer duurde dan die minuut.
Maar waar staat dan ergens dat het een minuut duurt voordat dat gebeurd, ik heb net even de handleiding van mijn wasmachine nagekeken en er staat bij mij in: na korte tijd... en ik dacht inderdaad dat het een minuut was....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idem verhaal. mijn timer geeft dan ook een minuut aan..en soms is het helemaal vreemd.. gaat ie weer wat borrelen en andere geluiden maken en springt zo weer naar 2 of 3 minuten..Raar hoor, vooral als je haast hebt en nog ff dat ene wasje wilt ophangen!