Bestaan er borstels die onder je voeten kunnen (om de vloer te boenen)?

Niet lachen hoor maar ik zag het ooit als grap op de televisie. Iemand had twee borstels onder zijn voeten gebonden en "schaatste" door het huis.

Toen ik laatst (op mijn knieen om wat kracht te zetten) de vloer deed, dacht ik: dat lijkt me eigenlijk wel wat, mogelijk niet als borstel maar als een soort "overschoen".

Als ik geen zin heb om te bukken ga ik nu ook wel eens op een lapje staan en veeg met mijn voeten de vloer (gelijk goede fitness voor je beenspieren), maar dat glijdt natuurlijk altijd weg?

Iemand zo iets wel eens gezien? Hoe ziet het er uit en kun je het ergens kopen?

PS met de frequentie waarmee ik dit doe is een boenmachine niet aan de orde + dat ik er geen ruimte voor heb + dat sommige oppervlakken er niet groot genoeg voor zijn

amigo
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
.....Correct. Ook onze Pippi schrobt de vloer met ondergebonden borstels. Koop dus twee stevige borstels en maak er riempjes aan, opdat je ze onder je schoenen kunt bevestigen. Veel succes. En plezier.....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toen mijn dochtertje kon kruipen, heb ik twee natte dweilen om haar knieën gebonden. Terwijl zij lekker kroop door de kamer, werd 'ie ook nog eens gedweild. Misschien is dat een optie voor je????
amigo
13 jaar geleden
O jee Loenie, nu weet ik weer waar ik het had gezien.....
ik heb bijna spijt dat ik de vraag stelde..... (ik dacht dat het nog een BEETJE serieus was waar ik het zag, oeps)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
methode pippi spreekt mij ook wel aan. Verder heb ik ook een erge hekel aan vloer dweilen. Als iemand een handige manier weet, hoor ik het graag. (ja, het láten doen, maar dat kan ik me niet veroorloven).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leifheit Hausrein met wringbak, al jaren een hit (bij mijn hulp, ik heb 't uitbesteed...)

Het beste antwoord

Valt onder de categorie "chindogu".
Een van oorsprong Japans "kunst van de nutteloze uitvindingen".

http://website.lineone.net/~sobriety/

Ik vind het trouwens helemaal niet zo'n gek idee, maar aangezien je er toch niet mee onder de kast en de bank kan, zul je toch een keer moeten bukken.
Ik doe het net als jij: af en toe op een lapje gaan staan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je iet dus dat het wel bestaat.

Nu nog even op zoek naar de juiste maat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
10 punten voor je foto's.
Vooral die laatste. Ik heb nl een kat EN 2 cavia's EN 2 konijnen momenteel, ik denk dat ik maar voor kwantumkorting ga!!!

Andere antwoorden (2)

Niet zo gek hoor, pipi langkous deed het jaren geleden al :) dit was een borstel waar aan de bovenkant een band overheen gespannen was. daar deed ze haar voet doorheen. Ik denk dat je nog de meeste kans hebt om zo'n bortstel te vinden is in een winkel als De Tuinen.
Zijn waarschijnlijk bedoeld om het lichaam schoon te schrobben, maar voldoen denk ik ook prima aan jou eisen om de vloer schoon te schrobben.

Zie hier hoe pipi het deed:
http://www.youtube.com/watch?v=oGiJhbhoNWE
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik mijn laminaat nog niet droog is en ik moet in de keuken zijn gebruik ik ook lappen onder mijn schoenen om geen voetafdrukken achter te laten en tevens is mijn laminaat eerder droog.
Ook voor de vloer omdat ik niet zoveel kracht heb gebruik ik mijn voeten met doekjes eronder.
Ja wie niet sterk is moet slim zijn.
Dus jou vraag is helemaal zo gek nog niet.