Wat kun je doen tegen mierennesten? We hebben op dit moment geen lokdoosje en het hele aanrecht zit onder, bahh....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (7)

probeer uit te vinden waar ze je huis binnenkomen, en trek daar een spreepje met azijn.
de mieren zullen deze streep niet overgaan.
Rieneke1
13 jaar geleden
Wij hebben ook veel last van mieren. Alles heel goed schoonhouden scheelt een hoop. De verkennermier heeft in no time een paar kruimels gevonden en dan zit alles onder.

Verder zijn er verschillende remedies niet allemaal even diervriendelijk. Zo kan je zelfrijzend bakmeel bij de ingang van het nest leggen en als ze het eten gaan ze dood door de gisting.

Dan heb je poedergif maar ook poeder dat natuurlijk is van bijvoorbeeld uienpoeder en nog wat ingredienten.

Maar als je geen lokdoos hebt en dus ook niet kan kopen, kan je de andere middelen ook niet kopen.

Dan kan je het beste even grote schoonmaak houden op kruimel gebied (vergeet ook niet de vuilnisbak schoon te maken want daar zit ook nog wel eens wat plakspul op). Met azijn of citroensap kan je de geursporen weghalen of maskeren zodat de rest het spoor niet meer kan vinden.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterkte, bij ons marcheerde er afgelopen zomer ook een colonne mieren de voorraadkast in. Ze waren hardnekkig, want na steeds schoonmaken en allerlei huismiddeltjes kwamen we dan 's ochtends weer in de keuken en marcheerden ze er weer. Je hoorde en zag nog net geen trompetters en wapperende vlaggen, haha. Dus we moesten toch maar een mierenlokdoos neerzetten... Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel wreed, de beste remedie is het nest opsporen en die uitroeien... Hiervoor kun je naar de dierenwinkel of zelf creatief aan de slag.

Schoonmaken etc heeft geen zin, ze zitten er zo weer, helaas voor de mieren en voor jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijkbaar zijn er vele huismiddeltjes (of ze werken weet ik niet), kijk maar eens op onderstaande site.
Daar staan er een heleboel.

http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=tuin&label=Mieren

Van nootmuskaat en kaneel strooien had ik wel eens gehoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van (oude?) stuivers houden ze niet. Probeer er daar een paar van neer te leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor in de keukenkast leg je mottenballen.

Verder overal waar ze binnen komen leg je een ondiepe schotel met daarin extra gesuikerd, verschaald = (oud bakken ) bier , dit moet je van de plaag afhelpen.