Warm water komt van de cv ketel op zolder. Optie is een koiler in het keukenkastje.

Kost het water warm houden de hele dag niet meer aan stroom dan de kosten die je het water verliest tot je warm water van zolder hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (9)

Een keukenboiler is altijd duurder dan warm water uit de C.V. Ten eerste werkt een boilertje op stroom en om het constant warm te houden verbruikt het meer, dan die paar liter waterverlies uit de c.v.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikzelf had besloten een boilertje te nemen omdat het zo ontzettend lang duurde voordat en warm water de keuken bereikte. Grote spijt! Het apparaat staat de hele dag/nacht 'aan'. Heb geen mogelijkheid het ding ui te schakelen. Altijd direct warm water tot je beschikking hebben is een kostenpost!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon de stekker eruit trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ohh wat een slimme opmerking, ik had hem zelf kunnen bedenken. Nee, ik kan niet bij de stekker komen, die is weggewerkt onder de plint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of een tijdschakelaar in het stopcontact!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dicht bij de boiler afknippen.
Wel eerst de stroom eraf zetten.
Daarna een kroonsteentje erop.
Beter zo ,dan dat het je dag en nacht geld kost.
Het kan wel wat duurder zijn, maar je hebt gelijk heet water. Als je dan de inlaat van het keukenboilertje aansluit op de heetwaterleiding van boven, heb je ook nog onbeperkt heet water. Het is wel duurder, maar dan heb je ook wat.
13 jaar geleden
Ik heb beneden dus een boilertje in de keuken. Voordeel is bloedheet water zonder wachttijd. Als ze boven douchen kun je beneden gewoon warm water pakken zonder dat de douche koud wordt. Nadeel is dat je niet onbeperkt heet water hebt, als de boiler leeg is moet hij toch weer even opwarmen en het schijnt wat duurder te zijn in energie kosten. Dramatisch veel zal het waarschijnlijk niet zijn. Ik ben er blij mee zo in ieder geval :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevallig is mijn close-in boiler de beste aanschaf die ik in de keuken heb gedaan, ding gebruikt wat stroom maar hij is goed geisoleerd want je voelt aan de buitenkant bijna niet dat er warm water in zit.

Kraan open warm water, heerlijk.

Verder staat hij op 50 graden, vond ik veiliger voor de kinderen EN warm genoeg voor wat ik ermee doe

Ik heb er trouwens één die dus niet opraakt want hij is aangesloten op het warme water van de cv. terwijl ik dit typ realiseer ik me dat ik hierdoor toch ook altijd wat warm water verspil want de cv gaat toch warm water naar beneden sturen en een deel daarvan staat toch af te koelen in de leiding daarna.

Ik vind het gemak toch opwegen en bespaar bijv liever op 2 minuten korter douchen
amigo
13 jaar geleden
Je hebt kosten vanwege het koude water dat je laat wegstromen, je hebt kosten omdat je na afloop het verwarmde water in de aanvoerleidingen niet gebruikt en je hebt uitstralingsverlies van je boilertje. Dat laatste kun je simpel voorkomen door het boilertje in te pakken in een steenwol-isolatiedeken omwikkeld met aluminium isolatiepapier of plastic.

Al vele jaren hebben we, tot grote tevredenheid, een elektrische close-in Daalderop 10 liter boilertje onder de spoelbak van het aanrecht geplaatst. Hotfill, dus zijn koud water ingang is aangesloten op de warmwater aanvoer van de combi-Cv-ketel op zolder.

Voordeel: net als de plintboiler heb je het voordeel van direct warm water, maar als extra voordelen een 2x grotere directe voorraad én daarna onbeperkt warm water door aanvoer uit Cv-ketel (dat energie-zuinig met gas is verwarmd) én 2e hands zeer goedkoop te kopen. Het nadeel van het grotere formaat hebben we opgevangen door het boilertje in een uitsparing in de bodem van het aanrechtkastje te plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is, zit er in een cv-combiketel een mogelijkheid om te kiezen tussen een voorraad warm water aanhouden (kost meer maar wel snel warm water) of dat hij de CV pas bij vraag naar warm water , het water gaat verwarmen (duurt een beetje langer).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn combi ketel heeft ook altijd een voorraadje warm water klaarstaan, 60 liter meen ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn combiketel heb ik dat, zoals hiervoor aangegegeven, uitgezet om nodeloos gasverbruik te voorkomen.
Wij hebben al jaren een boiler met een tijdklok erin. Als je even goed nadenkt weet je precies wanneer je warm water nodig hebt om de klok goed in te stellen. Op onze boiler zit een E-knop, het water is niet gloeiend heet, maar een prima temperatuur om overal voor te gebruiken. Het zal misschien iets meer kosten, maar dat weegt voor mij ruimschoots op tegen het gebruiksgemak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het klinkt raar maar een electrice geiser is de oplossing,heb ik in een doe hetzelf winkel gekocht in duitsland.zodra je warm water vraagt loopt het koude water door een verwarmings element en neemt dan stroom af
sluit je de kraan gebruikt het apparaat geen spanning meer.een boiler houd de gehele dag het water op temperatuur maar gebruikt dus ook stroom om het water op temperatuur te houden.is een klein apparaat wat je zo in je aanrechtkastje kunt bouwen. wordt geleverd met mengkraan en is simpel in te bouwen.