hoe krijg je een zilveren ring die verkleurd is proper als je geen zilverpoetsmiddel in huis hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Echt zilver en goud kun je koken in een pannetje water, dan wordt het weer schoon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Tandpasta wil wel eens werken....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je rookt dan kan je sigarettenas gebruiken... werkt heel goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zilver schoonmaken? Heel gemakkelijk!
Folie in een afwasbakje, soda erin en dan het zilver erin... poosje laten staan en alles is schoon, even na wrijven met een doekje en klaar is kees!

Toegevoegd na 2 minuten:
En heet water natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké, doe ik!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wafferfolie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk Moolkeesje hoe kom je er toch op;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer aluminiumfolie Keelmoosje ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet Moolkeesje heus wel;))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie zorgt er dan voor de ringen, ik heb er slechts één en die is van goud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vrouwtje, die zal het wel voor je schoonmaken ;)
Nog een heel fijn weekend!!
Poetsen met zachte groene zeep.
Of een bakje pakken, proppen aluminiumfolie erin, een scheut soda erbij, vullen met warm water, ring erin, wachten tot het stopt met bruisen, ring eruithalen: schoon!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is zachte groene zeep?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vloeibare groene zeep, wordt verkocht in de supermarkt bij de schoonmaakmiddelen.
Sodawater met alufolie
De truc met sodawater en aluminiumfolie is niet alleen handig, maar ook erg voordelig. Het stappenplan luidt als volgt:

1. Neem een emmer of kom die groot genoeg is voor je zilverwerk.
2. Doe er een handvol soda in.
3. Leg er proppen aluminiumfolie op.
4. Vul de emmer of kom met warm water.
5. Doe het zilverwerk erin.
6. Wacht tot het bruisen stopt en haal het zilver eruit.
7. Spoel het zilver met schoon water af.
8. Droog ten slotte de zilveren spullen.

Zorg ervoor dat de voorwerpen de aluminiumfolie raken en volledig onder water staan. De chemische reactie doet vervolgens het werk.

Bij gebrek aan soda kan je één eetlepel zout per liter gebruiken. Gebruik het wel niet voor juwelen. Zweetresten kunnen namelijk reageren en zwarte spikkels veroorzaken.

Toegevoegd na 49 seconden:
Je kunt het ook koken in water met alufolie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tandpasta of in de cola leggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een zilverpoetsdoek oppoetsen. Maar die heb je dan vast ook niet in huis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
..inderdaad
poetsen met tandpasta en daarna opwrijven met een wollen doek.

Toegevoegd na 23 minuten:
Of laat de ring een uurtje weken in een badje van lauw water met een scheutje bleekwater. Nadien goed afspoelen en opblinken met een microvezeldoekje.