Hoe krijg je tsndpastavlek uit kleding?

Ik heb meestal zwarte bovenkleding en regelmatig mors ik tandpasta tijdens het tandenpoetsen. Ik verwijder t meteen met water, maar krijg de vlek nooit helemaal weg totdat het shirt in de wasmachine is geweest. Wie heeft een gouden tip om de vlek direct te kunnen verwijderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
33.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je regelmatig knoeit moet je denk ik op een andere manier poetsen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe voortaan een keukenschort aan tijdens het poetsen of gewoon je shirt uit.

Het beste antwoord

Tandpastavlekken lossen op in water, Gebruik, naar gelang de stof kan verdragen, lauw of heet water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik ken het verschijnsel, en doe daarom altijd mijn bovenkleding uit als ik mijn tanden poets, of ik poets mijn tanden voor ik mijn kleren aan trek. Vergeet ik het, dan is het meestal met (niet te weinig) warm water wel te verwijderen. Wil je niet met een natte plek op je kleding rondlopen, dan kun je het nog even droog föhnen, mits de stof daar tegen kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tandpastavlekken kun je verwijderen door de tandpastavlekken te laten oplossen in lauw water. Maar eerst is het verstanding om de tandpastavlekken voor een deel te verwijderen met een mesje. Daarna dompel je het kledingstuk in lauw water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je tanden poetsen als je onder de douche staat of voor je je aankleedt ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja... I know maar dat doe ik nooit, ik denk altijd dat t me wel lukt zonder te morsen...
Zonnebloem1977
4 jaar geleden
Dan gebruik je wel erg veel water als je ook nog je tanden poetst onder de douche.
Ik heb dat (uiteraard) ook wel gehad... Nu poets ik mn tanden onder de douche :)
Als dat "vroeger"gebeurde deed ik altijd een heel klein beetje (echt een veegje... zo min mogelijk) shampoo of hanzeep op een met heet water gedompeld stukje doek.. daar wreef ik dan de tandpastavlek mee weg... (evt nadeppen met enkel water om de zeep weer weg te krijgen)
Het is niet ideaal... maar bij mij werkte het wel...