Natuur azijn is op natuurlijke weg gemaakt met als grondstof wijn, gegiste appelen of andere produkten.
Hieraan is de azijnzuurbacterie (Acetobacter) die van nature in hout voorkomt toegevoegd en hieruit ontstaat een geurige consumptie azijn.

Schoonmaak azijn is op synthetische weg gemaakt, er wordt vaak methanol aan toegevoegd en bevat het dubbele tot wel 3 keer zoveel hoeveelheid azijnzuur.
Dit maakt het te agressief voor consumptie. Ga maar na wat het met je slokdarm od. zou doen bij inname, als het in staat is je WC te ontstoppen of kalk weg te vreten.
amc
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
ook natuurazijn vreet kalk weg.

Andere antwoorden (1)

Schoonmaakazijn heeft een veel hoger zuurgehalte (8%) dan natuur azijn(4%).

Toegevoegd na 5 minuten:
Oh en schoonmaakazijn is beslist niet geschikt voor consumptie omdat het een chemisch zuur is. Natuurazijn daarentegen is door middel van bacteriën van natuurlijke producten gemaakt. B.v. van vruchten.