Kun je beschadigingen krijgen van RVS reiniger?

Ik heb zo'n tube, van MOC, er staat op RVS reiniger en er zit een soort witte tandpasta in. Als ik daarmee mijn gootsteenbak of kookplaat (beide RVS) afneem zien ze er uit of ze zo uit de showroom komen. Ik ben er dus wel enthousiast over, TOT ik erover na ging denken hoe het werkt, volgens mij lost er een heel dun laagje op.

Dat ging ik nog sterker vermoeden omdat één of andere sukkel (ik zelf dus) een paar jaar geleden heeft geprobeerd met een schuursponsje de kookplaat schoon te maken, gevolg: vreselijke krassen.

Nu ik dit spul een tijdje gebruik zijn die krassen vrijwel verdwenen, echt op de allerdiepste na zie je niet eens meer waar het was.

Nu komt bij mij wel de vrees op: als ik zo doorga heb ik dan straks een gat in mijn wasbak resp kookplaat of is dat onmogelijk?

amigo
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Je zult er geen gat in de wasbak mee krijgen en het lost het RVS niet op.

Maar er zijn meer typen RVS reiniger. Normaal is het spray dat vetten oplost en een glanslaagje geeft. Maar wat je beschrijft klinkt meer als een polijsmiddel. Ik heb zoiets ook wel eens gebruikt voor RVS bureaupoten en die werden prachtig schoon. Dit soort tubes zijn daar dacht ik ook voor bedoeld. Je hebt tubes voor chroom of aluminium.

Volgens mij kan je er prima een kookplaat mee glanzend krijgen.

Het is beter dan een schuursponsje, want daarmee krijg je inderdaad krassen.