Ik maak 2x per week de wc schoon,nu heb ik onderin de pot n soort cement ontdekt. Weet iemand wat dit is en hoe ik het weg kan krijgen?

Ik heb al n paar x doorgespoelt en gloor erin gedaan maar dit helpt niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoe vaak moet het dan volgens jou Sterrehemel, een wc goed schoon maken?
Ik vind 2 x per week echt wel prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
super goede vraag plus 1

Het beste antwoord

Dat is kalksteen. Je kunt het o.a. verwijderen door er een tablet steradent in op te lossen, of door er de inhoud van een fles azijn een paar uur in te laten staan.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga ik zondag zeker uitproberen vind t écht goor +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx heeft supergoed geholpen (steradentabl.)

Andere antwoorden (11)

Nieuw huis? Wij hadden het ook, heb van die wctabs gebruikt, nu is het weg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zat ik zelf ook al aan te denken maar wist t nt zeker +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die heb ik ook gekocht.
Bij mij heeft dat nog niks geholpen.
ontkalken... Let wel dat je niets te agressief neemt zodat ook de glazuur van je wc-pot intact blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook iets van HG halen is wat prijzig maar werkt perfect (zoals HG kalk weg)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
antikalk een nachtje in laten werken, flink borstelen met harde borstel. Zo nodig een keer herhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met cola krijg je hele vieze wc's schoon maar weet niet of dat ook met dat werkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
komt van urine waar een zuur inzit dat geeft met kalk uit het leidingwater een neerslag.
dat kun je met elk zuur verwijderen zoals azijnzuur citroenzuur of met een kalkbinder obv EDTA
Je moet het middel wel de gelegenheid geven in te werken
Chloor doet niets op kalkresten, wel op een bruine aanslag omdat chloor een blekende werking heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met Harpic Max Power Plus. Pas wel op met spatten, er zit zoutzuur in dus is nogal agressief, maar wel héél erg effectief!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paardenmiddel om dergelijke basische aanslag te verwijderen is zoutzuur, dat je een nachtje in de closetpot laat staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie Keesvi! Alleen...niet 's nachts naar de wc zonder eerst door te trekken, heb ik begrepen. Klopt dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet inderdaad enige voorzichtigheid betrachten zolang je niet doorgetrokken hebt. Niet al te uitbundig te werk gaan kan een paar branderige plekken op je gevoelige delen schelen.
Een nachtje wat harpix de zwarte krachtpatser laten intrekken en de volgende dag met n afwasborstel,die je speciaal en alleen voor de wc gebruikt,goed schoonmaken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat er maar de inhoud van een fles coca cola (echte) intrekken,en je zult zien dat het oplost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermoedelijk urinesteen. Zie onderstaand artikel, waar een en ander uit de doeken gedaan wordt: